Netflix poprvé ukázal čísla sledovanosti. Nejvíce lákal Noční agent, Bridgertonovi nebo Wednesday
FILMY NA NETFLIXU
Americká streamovací služba Netflix v úterý poprvé zveřejnila údaje o sledovanosti. V prvním letošním čtvrtletí byl mezi diváky nejoblíbenější seriál Noční agent. Společnost, která se větší transparentnosti léta bránila, na webu uvedla, že data o sledovanosti bude publikovat každý půlrok.
První série seriálu o agentovi FBI v Bílém domě vynesla Netflixu od ledna do června více než 812 milionů hodin sledování. Úspěšný byl i komediální hororový seriál Wednesday, thrillerový televizní seriál Ty a prequel k úspěšnému romantickému seriálu Bridgertonovi – Královna Šarlota: Příběh Bridgertonových, který seriálu Bridgertonovi dějově předchází.
Heroes aren't born. They answer the call.
— Netflix (@netflix) March 9, 2023
Meet The Night Agent on March 23 pic.twitter.com/x1oBof8sGb
Netflix zveřejnil informace o sledovanosti více než 18.000 titulů, které tvoří 99 procent veškeré jeho sledovanosti, a všech titulů, které diváci sledovali více než 50.000 hodin. Velké zastoupení má i neanglicky mluvená produkce, která tvoří 30 procent sledovanosti, zejména tituly v korejštině a ve španělštině.
Netflix Releases Its First 'What We Watched' Report Following Union Win https://t.co/0tEy5XfrZw pic.twitter.com/v4bfv8ylh7
— Gizmodo (@Gizmodo) December 12, 2023
Americký streamovací gigant od roku 2021 zveřejňuje seznam deseti nejsledovanějších titulů Top 10 a také seznam nejoblíbenějšího obsahu na základě výkonnosti pořadů během prvních 91 dnů na platformě. Tato nová zpráva však jde ještě dál.
Netflix čelí tlaku, aby zvýšil transparentnost, vzhledem k tomu, že Hollywoodem otřásly stávky organizované odbory scénáristů a herců. Ti mimo jiné požadovali větší podíl na zisku, který firma díky jejich práci vytváří.
„Je to významný krok vpřed pro Netflix a pro naše odvětví,“ uvedla společnost. Že by k němu Netflix přiměly diskuse s odbory, ale spoluředitel firmy Ted Sarandos podle agentury AFP popřel. Podnik podle něj údaje nezveřejňoval, aby nepomáhaly případným konkurentům, ale „časem tak vytvořil atmosféru nedůvěry“. „Věříme, že informace o sledovanosti (obsažené) v této zprávě (...) poskytnou tvůrcům a našemu odvětví jasnější obraz o našich divácích a o tom, co je zajímá,“ napsal Netflix.