Vyplatí se vám SEO agentura?

Vyplatí se vám SEO agentura? 2
INZERCE
Sdílet:

Jaký má smysl mít nejlepší produkt, když o tom nikdo neví?

Ať už se nám to líbí nebo ne, žijeme v době, kdy nejste-li vidět online, jako byste nebyli. A pro svět businessu to platí obzvláště. Faktorů, které ovlivní váš úspěch či neúspěch, je samozřejmě celá řada. Jedním z těch nejzásadnějších je ovšem vizibilita. Váš produkt může být sebelepší, ale pokud se o tom nikdo nedozví, nikdo jej od vás nemůže koupit.

Typický zákazník, který se chystá uspokojit nějakou svou potřebu, vyndá z kapsy telefon, do googlu zadá vyhledávací frázi a hledá. Obvykle si vybere jeden z výsledků na první straně, klikne na daný web a nakoupí. Konkurence, která na první straně vyhledávače není, třebaže může být ve svém oboru lepší, má smůlu. Zákazník už nakoupil jinde.

Svět internetu se ale mění rychle. Už dávno neplatí, že si vystačíte s pochopením základních principů, jejich uvedením do praxe a váš web poskočí na první příčky Googlu. Potřebujete technické a marketingové znalosti a zejména neustále sledovat, k jakým změnám dochází na poli internetových vyhledávačů. Velké projekty proto mívají svého interního SEO specialistu, případně rovnou celé SEO oddělení. Levnější variantou je obvykle spolupráce s externí SEO agenturou.

Foto:

Foto: Digital Flow SEO

Podle čeho SEO agenturu vybrat?

SEO agentury stavějí svůj business právě na optimalizaci. Mají zkušenosti, přehled a jisté know-how. Než se do výběru pustíte, ujasněte si, jakých cílů chcete dosáhnout. Jednání s agenturou pak bude jednodušší a rychlejší. Profesionálové vám zároveň nebudou slibovat nereálné výledky.

Jaká kritéria zohlednit?

- Specializace SEO agentur se může lišit. Některé ovládají nástroje vhodné pro velké firmy, jiné se zase přizpůsobí požadavkům drobných podnikatelů.

- Profesionální přístup se v tomto odvětví projeví i tak, že vám agentura vysvětlí, jak SEO funguje a na co se zaměřit. Měli by být schopni vám předložit čísla, podle kterých se dá předem posoudit, jestli pro vás bude spolupráce výhodná.

- Za reference a zpětnou vazbu zákazníků by se neměla stydět žádná důvěryhodná firma.

- Horní pozice ve vyhledávačích, zejména v Googlu, bývá ukazatelem, že agentura ví co dělá a užívá svou vlastní medicínu.

- Osobní jednání se zástupcem či majitelem agentury vám mnohé ukáže. Spolupráce tohoto typu bývá dlouhodobá a to, jak si sednete po lidské stránce, je také důležité.

Na co si dát pozor?

- Na šarlatány, kteří slibují, že vaše stránky rychle dostanou na první pozice vyhledávačů. Takový slib jde většinou ruku v ruce se zastaralými nástroji a napovídá, že daná agentura vlastně neví, co dělá. Optimalizace pro vyhledávače je běh na dlouhou trať.

- Na neochotu porozumět vašemu podnikání. Pokud se SEO agentura vůbec nezajímá o to, jaké jsou vaše cíle, ale rovnou vám nabídne balíček služeb, vypovídá to o tom, zda ji zajímá váš úspěch, nebo pouze vaše peníze.

Foto:

Foto: Digital Flow SEO

Vyplatí se vám SEO agentura?

SEO je marketing a jako takový má za cíl vydělat vám peníze. Neměl by to být výdaj, ale investice.

Zaměřte se na přínosy, které vám spolupráce s konkrétní agenturou může přinést. Zajímejte se dopředu, zda vám konkrétní partner může přivést dostatek nových zákazníků. Investici do služeb SEO agentury je potřeba zvážit a propočítat s ohledem na očekávanou návratnost a předpokládaný zisk.

Doporučujeme sjednat si schůzku se zástupcem agentury a nechat si vysvětlit, co pro vás mohou udělat. Zároveň by měli být schopni vám na konkrétních číslech ukázat, zda se taková spolupráce vyplatí.

Zajímá vás, zda se investice do SEO vyplatí právě vám? Sjednejte si konzultaci zdarma u Digital Flow SEO. Budeme se těšit.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články