Nejhodnotnější značkou světa je Apple. Návrat mezi elitu hlásí Coca-Cola
NEJHODNOTNĚJŠÍ ZNAČKY SVĚTA
Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.
Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.
Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu USD, což oproti roku 2022 představuje 20procentní pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.
V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.
Deset nejhodnotnějších značek světa
| Pořadí | Značka | Hodnota v roce 2023 (v mld. USD) | Meziroční změna hodnoty (v mld. USD) | 
| 1. | Apple | 880,455 | -67 | 
| 2. |  | 577,683 | -242 | 
| 3. | Microsoft | 501,856 | -110 | 
| 4. | Amazon | 468,737 | -237 | 
| 5. | McDonald's | 191,109 | -5 | 
| 6. | Visa | 169,092 | -22 | 
| 7. | Tencent | 141,020 | -73 | 
| 8. | Louis Vuitton | 124,822 | +1 | 
| 9. | MasterCard | 110,631 | -6 | 
| 10. | Coca-Cola | 106,109 | +8 |