Francie zatočí s influencery. Představí nové zákony regulující tento způsob reklamy

FENOMÉN INFLUENCERŮ

Francie zatočí s influencery. Představí nové zákony regulující tento způsob reklamy 1
Svět
Sdílet:

Francouzský ministr financí a hospodářství Bruno Le Maire celé měsíce naštvaně upozorňoval na podvody a jiné zavádějící reklamy propagované hvězdami televizních reality show a jiných celebrit na sociálních sítích. Nyní konečně přišla politická dohoda v této otázce – mezi hnutím Renesance prezidenta Emmanuela Macrona a socialisty v parlamentu. Dohoda slibuje regulaci skandálního odvětví influencerů už letos na jaře, uvádí web Politico.

„Slova influencerů mají dnes velkou váhu, s tím přichází i zodpovědnost. Pravidla však nejsou dostatečně respektována a musí dojít k jejich posílení,“ řekl ministr hospodářství Le Maire tento týden francouzskému rozhlasu . „Od poslanců přicházejí zajímavé návrhy, pokusíme se dohodnout na společném textu.“

Odvětví influencerů jen kvete. Velké značky investují peníze přímo do tvůrců působících na sociálních sítích jako je Youtube, TikTok a nebo Snapchat. Ve Francii má v současné době tento průmysl hodnotu několika stovek miliónů eur.

Kromě luxusního zboží influenceři bohužel propagují poměrně nebezpečné produkty. Patří mezi ně například pilulky na hubnutí, kryptoměna nebo plastické operace. Jedním ze známých případů reklamy hazardního zboží ve Francii je propagace bitcoinu na síti Snapchat. Tu měla na svědomí hvězda pěvecké soutěže Nabilla Benattia-Vergara. Zpěvačce se reklama hořce nevyplatila. Místo odměny se dočkala pokuty dvacet tisíc euro.

Tyto opakované incidenty přiměly politiky, aby se zasadili o přísnější pravidla a omezení podobných nebezpečných reklam. Podle dokumentu, který viděl Politico, bude společný text obsahovat ustanovení, která definují právní status influencerů a budou i vyžadovat, aby influenceři žijící v zahraničí měli právní zastoupení ve Francii (protože mnoho francouzských influencerů žije kvůli daním v Dubaji).

Zákonodárci také chtějí uvalit více povinností na online platformy – jako jsou nástroje pro uživatele, které mohou označovat podvody. Slíbili však, že podniknuté kroky budou v souladu se zákonem EU o digitálních službách.

Začátkem tohoto týdne francouzské Generální ředitelství pro hospodářskou soutěž, spotřebitelské záležitosti a kontrolu podvodů (DGCCRF) uvedlo, že většina francouzských influencerů, u kterých prováděla kontroly, porušila zákony na ochranu spotřebitele a reklamu v zemi.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články