DS7 Crossback: Nová éra

DS7 Crossback

DS7 Crossback: Nová éraautotest 9
Auto
Jan Blažek
Sdílet:

Francouzská značka DS zahajuje novou samostatnou éru a k oslovení publika jí má na začátku pomoci zbrusu nový model DS7 Crossback, který jsem testoval ve verzi s výkonem 225 koní.

Značka DS se v maximální možné míře osamostatnila od svých sourozenců Citroënu a Peugeotu a se svou nově nabitou identitou bude i na našem trhu cílit na zákazníky hledající mimořádnou dávku vytříbeného stylu a kterým není zejména německé prémiová produkce tak úplně po chuti. Lepší model, než kompaktní SUV, si DS pro svůj start vybrat nemohlo – je to rostoucí segment, který oslovuje čím dál více lidí a daří se v něm právě i dražším značkám.

Design po francouzsku

DS7 Crossback měří na délku 4,57 metru, není to tedy žádný okázalý mastodont, ale auto s rozumnou velikostí, které není moc velké pro ženu, ani moc malé pro muže. Je tedy genderově v pořádku a za jeho volantem se budou cítit dobře obě pohlaví a možná dokonce i to nové třetí. Vzhled DS7 Crossback je jedna z jeho největších předností, což mu v době, kdy se auta čím dál více vybírají právě podle toho, jak se líbí, hraje jednoznačně do karet. Svébytný design, který nikoho nekopíruje a potěší nejen při celkovém pohledu víceméně z jakéhokoliv úhlu, ale také při zkoumání detailů. Ať už jsou to přední či zadní světla, maska chladiče, kola… ze všeho je cítit perfekcionalizmus a touha po dokonalosti. Designově tohle auto odbyté tedy určitě není.

Vymazlený interiér

A jsem moc rád, že to, co auto slibuje zvenčí, dokáže řidiči plnými doušky servírovat i uvnitř. Mnou testovanému vozu ve výbavě Performance Line, která je v ceníku brána jako základní a měla by být laděna spíše do sportovna, uvnitř vévodily elegantně šedivé semišové plochy, kterými je čalouněna jak palubní deska, tak středový panel. Vypadá to perfektně, útulně a efekt máte stejný, jako v autě o řád dražším. I další prvky, byť některé už příplatkové, interiéru ostudu v žádném případě nedělají a zaujmou každého, kdo se podívá dovnitř. Ať už jde o vyklápěcí hodinky firmy B.R.M., které elegantně vévodí středu palubní desky, nebo na dotyk příjemný ovladač hlasitosti rádia. Někdy sice praktičnost designu trochu ustoupila, ale to se u takto extravagantně pojatého auta musí očekávat – tady zákazník uniformní sterilitu ani nechce. Takže třeba tlačítko startování a vypínání motoru či spínání varovných světel mi připadá umístěné od volantu až příliš daleko a při stahování okének síla zvyku vždy aktivovala nejprve mou levou ruku, abych si následně uvědomil, že ovladače jsou na masivní středové konzoli, tedy vpravo.

Technologie, jak si doba žádá

Pokud má DS zamíchat kartami v prémiovém segmentu, musí do něj vstoupit se vší parádou, a to dnes nejde bez technologií, konektivity a nejrůznějších asistentů. V nabídce má DS7 Crossback v tomto ohledu vše podstatné včetně adaptivního tempomatu a funkčního pilotovaného řízení, které předznamenává autonomní éru. Z dalších systémů bych zmínil spíše jen ty, které mě nadstandardně potěšily. V první řadě se jedná o světla DS Active LED Vision, a to nejen proto, že při odemknutí předvedou zajímavou světelnou show, ale hlavně proto, že fakt dobře svítí. Druhou zajímavou vychytávkou je systém DS Active Scan Suspension, který pomocí kamery skenuje až do rychlosti 130 km/h vozovku před autem a připravuje tlumiče na případné nerovnosti. A hlavně – funguje! Takže i na velkých devatenáctipalcových kolech je poskytovaný komfort jednou ze zásadních věcí, která mě u tohoto auta překvapila. Nečekejte tedy žádné rázy od podvozku a plavný komfort je nabízen s nenucenou samozřejmostí. Jediným mínusem, u kterého až trh ukáže, jak moc velkým, je absence pohonu všech kol, který přijde až s hybridní verzí E-Tense.

Výkonu dostatek

Vrcholnou motorizací je benzinová jednašestka s turbem, z které konstruktéři dostali 225 koní. Čtyřválec je spojen s osmistupňovým automatem, který řadí plynule. Ve sportovním režimu má motor rychlejší odezvu na plyn a při akceleraci se line z výfuku příjemně jadrný zvuk. Nějaký dramaticky sportovní styl ale od DS7 Crossback nečekejte, úspěšně sází spíše na pocit luxusního GT na dlouhé vzdálenosti. V ryze městském provozu si motor řekl o zhruba 10 l/100 km, svižnější jízda do Karlových Varů a zpět odčerpala z nádrže každých 100 km 8,3 litru benzinu. Pokud se jezdí v klidu, lze spotřebu bez problémů udržet mezi 7-8 l/100 km. Vzhledem k výkonu auta jsou to akceptovatelné hodnoty. Malý volant zdařile podporuje sportovní atmosféru, digitální přístrojový štít s možností různých změn vzhledu zase potěší řidiče-hračičky.

Auto (nejen) pro milovníky Francie

Jak vypadá zákazník na DS7 Crossback? Francouzské auto určitě bude jen velmi pozvolna přesvědčovat skalní příznivce tradičních německých prémiovek. Ti budou jen velmi neradi připouštět objektivní kvality francouzského auta a jsou samozřejmě zvyklí na trochu jiný přístup. To ale ani v nejmenším neznamená, že by o DS7 Crossback neměl být zájem. Máme tu totiž poměrně velkou skupinu lidí, kterým naopak německá škola nevyhovuje, mají k ní averzi a stejně jako existuje spousta předsudků vůči francouzským autům, mají je tito lidé vůči německým. Skupina lidí, kteří mají peníze, vytříbený vkus a a z Francie mají rádi více než jen víno, není úplně malá. Ať už bude zájemce o DS7 Crossback pocházet z jakékoliv cílovky, mám pro něj dobrou zprávu – tohle auto vás po technické a technologické stránce příjemně překvapí. Otázka jen je, jak moc si to budete ochotní připustit… Stejně tak má i rozumnou cenovou politiku. Ani jedna verze není vyložené holátko a ceny příplatků nejsou vzhledem k segmentu přemrštěné. Vždyť mnou testované auto, které mělo výkon 225 koní, osmistupňový automat a opravdu důstojnou plejádu všemožných příplatků, stálo 1,4 milionu vč. DPH. Netvrdím, že je to málo, ale u zavedené konkurence na takové částce teprve víceméně začínáte konfigurovat. Když ještě zohledníme záruku na 5 let/100 000 km a plný servis v ceně, včetně opotřebovaných dílů, není z hlediska ceny DS7 Crossback vůbec špatná volba.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články