Ze sutin mostu vyprostili čtyři mrtvé dělníky
Ze sutin mostu, který se ve čtvrtek odpoledne zřítil ve Vilémově na Havlíčkobrodsku, vyprostili záchranáři v noci na dnešek postupně těla čtyř mrtvých dělníků. V sutinách by už neměl být žádný člověk, řekla ČTK mluvčí policie Dana Čírtková.
V době neštěstí bylo pod mostem šest dělníků. Jednoho lehce zranil úlomek stavby, dalšího částečně zavaleného muže se podařilo vyprostit po čtyřech hodinách s těžkým poraněním.
Po vyproštění posledního těla ještě terén propátrávali záchranáři se psy. Práce byly přerušeny kolem 3:30, pokračovat budou ráno. Na stavbě podle policie pracovali tři Češi a tři Slováci. „Teď budeme pracovat na ztotožnění zemřelých,“ uvedla Čírtková.
Most se podle starosty Vilémova Jiřího Lebedy rozlomil na dva velké bloky. Neštěstí se stalo na silnici II/345, která je kvůli opravám uzavřena pro dopravu. Policie se o pádu mostu dozvěděla z volání na tísňovou linku ve čtvrtek ve 14:41. Kriminalisté prověřují, zda nebyl spáchán trestný čin obecného ohrožení z nedbalosti.
Na místě během čtvrtečního večera zasahovalo kolem 70 hasičů, policisté a záchranáři. Pražští hasiči na místo vyslali Vyhledávací a záchranný odřad do obydlených oblastí USAR, který má speciální techniku na vyhledávání lidí v sutinách. V Česku byl nasazen jen v několika případech. Stav mostu nejdříve neumožňoval nasadit těžkou techniku, záchranáři v prvních hodinách používali jen ruce a drobné nářadí.
Zřícený most opravuje jako subdodavatel společnost Bögl & Krýsl, která figuruje i v případech tragických zřícení mostů ve Studénce a na východě Slovenska. Oznámila to firma M - Silnice, která spolu se společností Strabag zastřešuje opravy celé silnice. Firma Bögl & Krýsl v tiskovém prohlášení uvedla, že se její zaměstnanci účastnili přípravných prací pod mostem, ale neprováděli odtěžení zásypu mostu. Někteří místní lidé mluvili o tom, že na jedné straně mostu byla hodně odbagrovaná zemina.
Oprava mostu byla součástí velké krajské investice za 160 milionů korun do modernizace silnice mezi Chotěboří a Golčovým Jeníkovem. Práce začaly v létě, zahrnují celkem tři mosty. Podle kraje byl technický stav kamenného mostu z roku 1926 relativně dobrý. Při poslední kontrole loni v listopadu byl hodnocen stupněm 4 až 5 na sedmistupňové škále, kde 7 je nejhorším stavem.
Čtěte také: Zřícený most zabil několik lidí. A opět je u toho Bögl & Krýsl