Lidl terčem laviny vtipů. ‚Řecký týden‘ bez křížů aneb bude se nabízet Imámův mls?

Lidl a odstraněné kříže

Lidl terčem laviny vtipů. ‚Řecký týden‘ bez křížů aneb bude se nabízet Imámův mls?FOTO UVNITŘ
Koláž k Lidlu Foto:

Foto: Printscreen z Twitteru/ Dýňový poplatník

2
Domov
Echo24
Sdílet:

Česká lidová tvořivost opět nezklamala. V návaznosti na nejnovější kampaň obchodního řetězce Lidl, který na svých letácích nechala na fotografiích kostelů z řeckého ostrova Santorini odstranit kříže. Lidl tak učinil k tzv. Řeckému týdnu. Sociální sítě se od zveřejnění letáků bez křížů plní vtipnými kolážemi a komentáři.

Takovou odezvu na Řecký týden obchodní řetězec Lidl nejspíš nečekal. Nejen že je odstranění křížů na letácích vnímáno většinou veřejnosti negativně, ale navíc je na sociálních sítích díky vtipným kolážím k smíchu.

Lidé si na internetu směrem k Lidlu dělají legraci i prostřednictvím komentářů. Dočkáme se v rámci náboženské neutrality a rovnosti toho, že kromě Biskupského chlebíčku bude prodáván i Imámův mls?

Další z komentujících označuje kampaň Lidlu za povedený marketingový tah.

Celou kauzu odstartovalo zveřejnění letáčků k Řeckému týdnu, tedy k pravidelné nákupní akci Lidlu. Odstraněním kostelních křížů zobrazených na fotografiích chtěl obchodní řetězec dosáhnout „zachování náboženské a politické neutrality“. Alespoň tak to pro server Echo24 řekla mluvčí společnosti Zuzana Holá. 

Kříže nebyly odstraněny jen na letáčcích pro Českou republiku. Podle televize RTL to udělal Lidl i v Belgii, kde svůj krok zdůvodnil tím, že „politika společnosti brání používání náboženských symbolů, aby nedošlo k vyloučení jakékoliv náboženské víry“. Za designem inkriminovaného letáku navíc podle Holé stojí mezinárodní tým.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Když se mažou kříže, maže se i Evropa

Náboženská korektnost – Lidl v reklamě odstranil kostelům kříže

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články