Takto vypadal průliv Golden Gate těsně po zahájení stavby mostu, která na svou dobu trvala rekordně krátkou dobu. Pouhých 1603 dní. -
Nejdříve se musely postavit základy mostu. -
Začátek stavby mostu, u vzdálenějšího břehu lze spatřit již se rýsující severní pylon. -
Takto vypadal most Golden Gate v průběhu stavby. Jak lze vidět, jako první byl postaven severní pylon mostu. -
O několik měsíců později už stál i jižní pylon mostu. -
S oběma pylony se již most začal rýsovat do podoby, kterou známe dnes. -
Celková dálka mostu je 2.7 kilometru. -
Mezi vztyčenými pilíři se posléze začala stavět mostovka. To skýtá dostatečný prostor pro šestiproudovou vozovku po které dnes každý den projede na 120 tisíc aut. Za přejezd osobním autem ve směru do města se v roce 2010 platilo 6 dolarů. Cesta z města ven je zdarma. K lednu 2014 projelo přes most od jeho otevření 2,025,883,491 aut. -
Nosná lana mostu mají průměr 92 cm a každé se skládá ze 27 572 menších pramenů. -
Jeden z mnoha dělníků, kteří se na stavbě mostu podíleli. Vzhledem k tomu, že se na něm vystřídalo na 10 stavebních firem, celkový počet lidí, kteří na stavbě pracovali není znám. -
Během stavby byla striktně dodržována bezpečnostní opatření. V roce 1898 vznikla v San Franciscu firma The E.D. Bullard, která po vzoru vojenských helem vynalezla první přilby pro stavební dělníky a horníky. Stavba mostu Golden Gate se tak stala jedním z prvních míst, kde se revoluční ochranná pomůcka použila. -
I přes přísná bezpečností opatření se během stavby nepodařilo zabránit ztrátám na životech. Při konstrukci mostu zemřelo celkem jedenáct dělníků. -
Celý most, včetně jednotlivých nosných ocelových lanek, byl natřen výraznou oranžovo červenou barvou, aby byl loděmi dobře vidět v, pro San Francisco charakteristickém, mlhavém počasí. Navzdory zaběhnutému mýtu, není pravda, že by byl most neustále natírán a jeho celé natření by trvalo zhruba rok a poté by se začalo hned znovu. -
Most byl dokončen -
Most byl v den otevření velkou atrakci a první den byl zpřístupněn jen pro chodce. -
O den později, 28. května 1937, byl most otevřen i pro automobily. -