Soumrak lidového vozu
KOMENTÁŘ
KOMENTÁŘ
KOMENTÁŘ
Dnes je to přesně sto jedna let, co vznikly aerolinky ČSA: jedna z pěti nejstarších aktivních leteckých společností světa. Vloni, při stém výročí, se k firmě ...
Německý koncern Volkswagen zvažuje dříve nemyslitelné: zavírání továren v samotném mateřském Německu. Už nyní má VW za sebou vlnu úsporných opatření, například v saském Zwickau, kde místní zaměstnanci se smlouvou na dobu určitou nedostali další smlouvy. Bývalé hlavní město značky Trabant mimochodem patří v rámci Saska k těm oblastem, kde CDU mívá převahu nad AfD. Zatím.
Propouštět kmenové zaměstnance se smlouvou na dobu neurčitou, to je ovšem jiná káva, ti bývají v německém průmyslu extra chráněni a VW není výjimkou. V současné době je vlastně propouštět nesmí, protože mezi koncernem a odbory byla uzavřena dohoda, že do roku 2029 mají být všechna kmenová pracovní místa v Německu jistá. Jenže vedení VW chce dohodu vypovědět, protože reálné hospodářské výsledky firmy ji neumožňují dodržet. Zejména ziskovost, která se drasticky propadla za covidu, se nedaří dostat zpět na potřebných 6,5 procenta.