Audi A5 Cabrio. Praktičností nevyniká, ale proč si neužít radost?

Audi A5 Cabrio. Praktičností nevyniká, ale proč si neužít radost?
A5 Cabrio se chová krásně – má citlivé řízení, pokročilý podvozek, který rozhodí jen příčné nerovnosti, kdy je znát lehké kroucení jinak tuhé karoserie. Foto: Audi
9
Auto
Sdílet:

Kabriolet střední třídy sice příliš nevyniká praktičností, ale jde o velmi příjemné a elegantní auto pro letní výlety pro dva. A radosti jsou přece také podstatné, tak proč si neužít prémiový vůz, který dělá skoro všechno správně?

Současná (druhá) generace Audi A5 je nabízena ve třech karosářských verzích – jako kupé, liftback a kabriolet. Tím rozšiřuje řadu střední třídy, značené jako Audi A4 (sedan a kombi a zvýšený, velmi praktický allroad). Aktuálně je Audi A5 pár let po faceliftu, který se sice dotkl určitých partií (klasicky přední a zadní část vozidla, nějaké materiály, kola atd.), ale jinak v dobrém slova smyslu zůstává „starý“ interiér, kde svůj prostor mají ještě normální mechanická tlačítka.

Interiéru není co vytknout, reprezentuje to nejlepší, co vnitřní prostor prémiového vozidla může nabídnout. A to nejen z hlediska kvality, ale také ergonomie a rozložení jednotlivých ovladačů. Například otravný start/stop lze vypnout jedním tlačítkem, vedle je hned volič jízdních režimů. Nejlepší je Individual nastavený pro sportovní odezvu pohonu, převodovku a komfortní setup podvozku, který aspoň trochu zjemňuje rázy od velkých, 20palcových kol. Klimatizace se řeší taktéž mechanicky, chytrá a použitelná jsou i tlačítka na volantu. Infotainment je z kvalitnějších, má skvělou grafiku i rychlost. Systém držení v pruzích zůstává vypnutý, varování Audi Pre Sense zas není příliš přecitlivělé – skvělý základ očekávaný pro jízdní zážitek.

Ani s nataženou plátěnou střechou není uvnitř hluk, tělo drží pohodlná sedadla a kvalitní audio vyniká i ve vysokých rychlostech, kdy už je vítr trochu slyšet. Střecha se dá stáhnout do rychlosti cca 50 km/h, což je praktické. Jízda bez střechy je úžasně klidná, pokud máte vytažená okna a přes zadní sedadla (jinak celkem využitelná) natáhnete deflektor (normálně uložený v zavazadlovém prostoru o objemu 370 litrů).

Pod kapotou lze mít několik vznětových a zážehových motorizací. I když šestiválec je v nabídce pouze vznětový (značený jako 50 TDI, 3,0 litru, 286 koní, zážehový pro verzi S5), doporučujeme testovaný zážehový dvoulitr. Pod označením 45 TFSI se skrývá skvělý turbomotor s výkonem 265 k, 370 Nm točivého momentu a chtivým projevem. Umožňuje zrychlení na stovku za 6 s a maximální rychlost 250 km/h. Upřímně řečeno, v kabrioletu jsou to zcela dostatečné, důstojné hodnoty.

A5 Cabrio se chová krásně – má citlivé řízení, pokročilý podvozek, který rozhodí jen příčné nerovnosti, kdy je znát lehké kroucení jinak tuhé karoserie. Menší kola (například osmnáctky) by pomohla vyšší úrovni komfortu, ale nevadí. Vést vozidlo hezkou kroucenou okreskou je čistá příjemnost: motor má sílu i charakter, čtyřkolka quattro (jen pro výkonnější verze) dodává nekonečnou trakci a jistotu na vodě nebo sněhu a sedmistupňová dvouspojka řadí logicky, i když občas s lehounkou prodlevou. Ostré okresky odhalují vyšší hmotnost celku (1810 kg), ale ta ve finále ničemu nevadí. S Audi A5 jsme najeli celkem 2000 kilometrů a většinu z nich bez střechy. Pro dva lidi nabízí zcela dostačující prostor, nemluvě o komfortu (skvělá konektivita, funkce masážních sedadel) a celkové imagi. Vzhled všude přitahuje pozornost, ale nikoli vulgárním způsobem. Spíš trochu odměřeným, technicistním nádechem, který může laiky maličko mást. Znalcům ale vyhovuje – nejsilnější zážehový motor umí být jemný (v režimu Eco) i ostřejší (Sport) a z toho se odvíjí spotřeba paliva. Dá se jezdit i za 8 litrů, ale i za 12 litrů na 100 km. U příjemného, sebevědomého kabrioletu střední třídy je to odpovídající hodnota.

Cenový rozsah je široký – od 1 138 900 Kč za základní TFSI o výkonu 150 k až po 1 612 900 Kč za šestiválec 50 TDI (vše s DPH). S5 Cabrio stojí od 2 226 900 Kč. Náš testovaný kousek ve výbavě S Line začíná na ceně zhruba 1,6 milionu Kč, s příplatky se dostane na cca 2 miliony Kč. Při pohledu na rychlé, elegantní kabrio to asi nikoho moc nepřekvapí, kvalita prostě něco stojí. Parádní stroj, S5 není potřeba.

 

Plusy: Motor, jízdní vlastnosti, interiér.

Minusy: Občas pomalejší reakce převodovky, menší komfort na dvacítkách.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy