„Pocta všem ženám.“ Kováříková oslavila 30 let velkou přehlídkou ve Fairmontu
MÓDA V PRAZE
Nová kolekce Synchrony od Tatiany Kováříkové je poctou všem inspirativním ženám. Módní návrhářka Kováříková oslavila 30 let své značky TATIANA jubilejní přehlídkou své podzimní a zimní kolekce Synchrony v pražském hotelu Fairmont Golden Prague. Ten prošel nedávno rozsáhlou rekonstrukcí a získal dva prestižní Michelinské klíče jako jediný hotel v Česku. Kolekce pro sezonu podzim–zima 2025/2026 navazuje na charakteristické prvky autorčiny tvorby a propojuje je v téměř monochromatických kombinacích černé, bílé a bordó.
Tatiana Kováříková uvedla, že výroční přehlídka měla vyzdvihnout nadčasovou ženskost, která je jádrem její práce. „Oslavu 30 let značky TATIANA jsem chtěla pojmout jako výraz nadčasové elegance a ženskosti. Kolekce Synchrony je poctou všem ženám, které inspirují mou tvorbu,“ prohlásila návrhářka.
Kováříková vychází z tradičních podzimních barev a pracuje s materiály, jako je taft, krajka nebo vlna. V modelech se objevují roláky v elegantním provedení i jemné dekadentní detaily. Výraznou roli znovu hraje motiv mašle, který se objevuje jak v řadě Ready to Wear, tak v kolekcích společenských šatů Atelier. Podle návrhářky má Synchrony propojit všechny prvky do jednoho celku a představit pokračování ženského, nadčasového stylu, který je pro značku typický.
Kolekce je kompletně vyráběna ručně v pražském ateliéru a návrhářka opět pracovala s luxusními látkami převážně z Itálie a Španělska. Kováříková zdůrazňuje osobní přístup ke každému modelu, který má spojovat pohodlí, eleganci a precizní řemeslné zpracování.
Přehlídku doprovodila účast výrazných osobností české kultury. Mezi hosty se objevily mimo jiné zpěvačka Helena Vondráčková, herečky Jana Plodková, Zuzana Stivínová či Jitka Čvančarová. Programem provázela Jitka Asterová. Na mole se představilo 27 modelek včetně těch, které s návrhářkou dlouhodobě spolupracují, například Aneta Vignerová, Kateřina Průšová či Iveta Lutovská.
Místem konání byl hotel Fairmont Golden Prague, který se letos na jaře znovu otevřel po rekonstrukci. Podle vedení hotelu šlo o vhodné spojení prostoru s historií a moderním designem s jubilejní přehlídkou české módní značky. Součástí večera byla také prezentace nového designu láhve šampaňského MUMM Cordon Rouge, jehož výročí připadá na příští rok.
KOMENTÁŘ: Novináři a politici spolu v jedné posteli
„Fairmont Golden Prague, jediný hotel v Česku oceněný dvěma klíči Michelin Keys, je místem, kde se historie potkává s designem a špičkovým komfortem. Jsme nesmírně rádi, že právě u nás slaví značka české módní návrhářky Tatiany Kováříkové své 30. narozeniny – je to spojení dvou ikon, které si zaslouží výjimečný prostor,“ říká Lenka Vitovská, marketingová ředitelka hotelu.
Jako partner přehlídky vystoupila pojišťovací společnost RENOMIA. Make-up zajišťoval Bjut by Dr. Max, který nedávno otevřel první specializovaný butik krásy v Praze. O účesy se postaral Salon Robert Starý, jenž s návrhářkou spolupracuje dlouhodobě. Podle jeho majitele funguje partnerství díky vzájemné důvěře a respektu.