Města a obce bez emisí? Kia přináší řešení
REKLAMNÍ SDĚLENÍ
Přemýšlet a jednat ekologicky se v posledních letech snaží čím dál více lidí i firem a tento přístup se začíná promítat i do městských a obecních strategií. Automobilka Kia takový trend rozhodně podporuje a přichází s ideálním řešením i pro subjekty veřejné správy.
Se státní dotací Ministerstva životního prostředí ČR lze nyní získat všestrannou elektrickou dodávku Kia PV5 za speciální cenu včetně sedmileté záruky na vůz a osmileté na akumulátor.
Výzva číslo 11/2025 s názvem Udržitelná mobilita si klade za cíl zvýšení počtu vozidel na alternativní pohon v České republice, a to z důvodu plnění nařízení zákona č. 360/22 o omezení emisí znečišťujících látek z dopravy. Využít ji mohou obce, kraje a další subjekty veřejné správy, stejně jako třeba neziskové organizace. Žádosti lze podávat v rozmezí od 10. července 2025 do 30. ledna 2026.
Bez emisí a hluku
Kia PV5 Užitková verze kategorie N1 je dostupná za 350 000 Kč bez DPH po započtení maximální výše dotace 450 000 Kč. Základ čistě bateriového dodávkového vozu střední třídy tvoří zcela nová platforma E-GMP.S, jež se vyznačuje mimo jiné robustní konstrukcí a maximální modularitou. PV5 N1 nabízí nejnižší nákladovou hranu ve své třídě (399 mm) a nákladový prostor o objemu až 4,4 m3 / 4400 litrů, který umožňuje snadné uložení dvou standardních europalet. Jako novinka v dosavadní flotile značky Kia se poprvé objevuje moderní operační systém Android Automotive, jenž navíc obsahuje nástroje pro efektivní správu vozového parku.
Zásadní výhodou značky Kia je hustá síť 59 autorizovaných dealerství po celé České republice a velmi rychlé dodávky náhradních dílů, které jsou klíčové pro každodenní provoz tohoto typu vozidel.
Model je konstruován jako bezemisní vozidlo, jež při provozu nevytváří lokální emise ani hluk spojený s klasickými spalovacími motory. Díky tomu přispívá ke snížení hlukové zátěže v městských centrech i přilehlých obytných zónách a k udržení čistého ovzduší v místech provozu. Dojezd dosahuje až 416 kilometrů a zařízení pro firemní dobíjení, tzv. wallbox, lze bez problémů nainstalovat například přímo u parkovacího stání.
Navíc lze při cestách využít i DC dobíjení umožňující dobití akumulátoru 5. generace z 10 % na 80 % kapacity za přibližně 30 minut.
Dobíjet se dá leccos
Technologie V2L (Vehicle-to-Load) zajišťuje dobíjení externích elektrických spotřebičů o výkonu až 3,6 kW. Může jít o stolní pily, vysokotlaké čističe, přenosné svářečky, přímotopy nebo kompresory, ale také rychlovarné konvice, grily či vysavače. Vůz má dva typy akumulátorů – 51,5 kWh a 71,2 kWh – a tři výbavové stupně, konkrétně Essential, Plus a Elite. Maximální užitečné zatížení je 790 kg u akumulátoru s klasickým dojezdem, zatímco akumulátor s prodlouženým dojezdem má užitečné zatížení 690 kg.
PV5 Užitková verze se běžně dodává jako třídveřový vůz se dvěma dveřmi do kabiny a jedněmi posuvnými dveřmi na straně spolujezdce pro přístup do nákladového prostoru. Pro větší pohodlí a flexibilitu lze na přání přidat posuvné dveře na straně řidiče, čímž se z modelu PV5 stane čtyřdveřové vozidlo. Všechny varianty PV5 Užitková verze jsou navíc vybaveny děleným otevíráním zadních dveří s maximálním úhlem otevření 180°.