Holící strojek Braun propagoval transgender model s jizvami po odstranění prsou. „Amorální,“ ozývá se kritika

TRANSGENDER REKLAMA

Holící strojek Braun propagoval transgender model s jizvami po odstranění prsou. „Amorální,“ ozývá se kritika
Holící strojek firmy Braun propaguje transgender muž po operaci prsou. Foto: Braun
3
Svět
Sdílet:

Další společnost se rozhodla spálit se tématem transgender v reklamě. Poté, co se dočkaly poklesu prodejů společnosti Gillette a Budweiser, zveřejnila reklamu s transgender mužem společnost Braun. Na fotografii propagující holící stroj Serries X Hybrid se holí transgender muž s viditelnými jizvami po odstranění prsou. Spot se již krátce po uveřejnění dočkal kritiky za nemorálnost a porušení britského reklamního kodexu. Informuje například The Telegraph.

Fotografie se objevila na stránkách společnosti Braun a rychle se dostala pod palbu kritiky. Mladý muž s tetováním na rameni se na ní holí před zrcadlem. Zároveň jsou mu vidět výrazné jizvy typické po operaci na odstranění prsou.

„Propagace odstranění zdravých prsou je nejen neuvěřitelně amorální, ale také proti reklamním standardům, které zapovídají oslavování či zjednodušování operací,“ kritizovala reklamu Maya Forstaterová ředitelka organizace Sex Matters (Na pohlaví záleží). „Reklamní kampaň opakuje strašlivou lež, že ženy se mohou stát muži, pokud si nechají odstranit prsa a začnou brát hormony. Šéfové Braunu musí žít v jiném světě, pokud si myslí, že tato kampaň reprezentuje inkluzivitu,“ prohlásila dále Forstaterová.

Britský reklamní regulátor (ASA) již uvedl, že na reklamu už obdržel několik stížností a prošetřuje, zda nedošlo k porušení reklamních standardů.

Podobně reklamu kritizoval i James Esses spoluzakladatel Thoughtful Therapists organizace, která se zabývá vlivem genderu na mladou populaci. „Je to bezduché, nezodpovědné, virtue signalling, woke kapitalismus v nejnebezpečnější formě,“ řekl Esses.

K reklamě se vyjádřil i známý kanadský psycholog Jordan Peterson, podle kterého se Braun hodně snaží napodobit Budweiser.

Naráží tak na reklamu, kterou pro americký Budweiser vytvořila transgender influencerka Dylan Mulvaney v dubnu tohoto roku. Budweiser ji k výročí její tranzice dal několik plechovek piva Bud-Light, které propagovala na sociálních sítích. Firma Anheuser-Busch, pod kterou pivovar spadá, během několika dní ztratila okolo 5 miliard dolarů hodnoty. V následujících týdnech následoval propad prodejů piva Bud-Light přes 20 % a značka tak přišla o titul nejprodávanějšího piva ve Spojených státech. Značka, která se profilovala jako pivo pro především konzervativní publikum, krátce na to rozjela kampaň, ve které ukazovala scénky z amerického divokého Západu a snažila se poprask zmírnit. Bez úspěchu.

Podobnou bouři zažila už jiná značka z konglomerátu Procter &Gamble a to společnost Gillette. Ta v reklamě akcentovala transgender motivy a kritizovala „toxickou maskulinitu“. Zákazníci, ve velké většině muži, reagovali bojkotem značky a její hodnota se také propadla.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články