Babiše opouští jeho nejvěrnější svatá trojice. Co bude s tváří hnutí ANO

ROZPAD BABIŠOVA TÝMU

Babiše opouští jeho nejvěrnější svatá trojice. Co bude s tváří hnutí ANO
Andrej Babiš a šéfka Úřadu vlády Tünde Bartha. Foto: Hnutí ANO
3
Domov
Jakub Fujáček
Sdílet:

Šéfa hnutí ANO opouštějí po neúspěšné prezidentské kampani klíčové postavy, které stály po jeho boku během celé dosavadní politické kariéry. Odchází „marketingový guru“ a expert na sociální sítě Marek Prchal, hned za ním i mluvčí Vladimír Vořechovský a šéfka kampaně Andreje Babiše Thünde Bartha, která mu měla vést kancelář na Pražském hradě kancléř, pokud by v lednu vyhrál volby.

Pouze pár dní po druhém kole prezidentských voleb a prohře Andreje Babiše s Petrem Pavlem oznámily odchod od předsedy hnutí ANO tři výrazné tváře, které byly spojeny s jeho působením jak v roli premiéra či ministra financí, tak v jeho poslední roli kandidáta na prezidenta.

Andrej Babiš líbá Marka Prchala v roce 2018.
Andrej Babiš líbá Marka Prchala v roce 2018. Foto: Reuters

Jako první potvrdil, že po zhruba deseti letech přerušuje spolupráci Marek Prchal, který měl na starosti online komunikaci a sociální sítě a zřejmě i další aktivity. Babiš ho po vyhraných sněmovních volbách v roce 2017 označil za „génia sociálních sítí“ a tehdy také vstoupil do veřejné známosti polibkem na čelo, který si od Babiše vysloužil na slavné tiskové konferenci. Prchal pro Info.cz ve středu řekl, že jeho odchod z marketingového týmu hnutí ANO s hodnocením poslední kampaně nesouvisí a byl naplánován už před volbami.

O den později oznámila, že s koncem února končí i jeho „pravá ruka“ Thünde Bartha, jak ji sám v minulosti nazýval. Ta s ním v poslední době trávila z jeho spolupracovníků nejvíc času a jejich spolupráce trvala už od roku 2014, kdy se stal Babiš ministrem financí. Později vedla také Úřad vlády a po odchodu hnutí ANO z vlády se stala šéfkou prezidentské kampaně. Bartha již dříve naznačila, že pokud by kampaň nebyla úspěšná, mohly by se jejich pracovní cesty rozejít.

Práce skončila i pro někdejšího mluvčího Babišovy vlády Vladimíra Vořechovského, který v roce 2015 začínal u Babiše v komunikaci jeho holdingu Agrofert a mluvil za něj s novináři i během posledních měsíců a pravděpodobně by se jinak uplatnil jako mluvčí prezidenta. Také on odmítl komentovat svůj odchod a směr další profesní kariéry.

K rozpadu Babišova týmu došlo zároveň krátce před celostátním sjezdem hnutí ANO, na kterém se bude volit nové vedení. Například poslanec za hnutí ANO a hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák říká, že by se na něm mělo rozhodnout o tom, jaké bude další politické směřování hnutí. Zároveň připustil možnost kariéry mimo hnutí ANO. Stejně jako primátor Ostravy za ANO Tomáš Macura se vyjadřoval kriticky i k Babišově předvolební kampani, jejíž podoba se probírá dodnes. Nejvíc rezonovaly billboardy, které vyzývaly voliče k rozhodnutí mezi válkou a mírem, nebo příspěvky na sociálních sítích, které nabízely lidem „výhodnou sázku“ na vítěze, kterým se Babiš nakonec v lednových volbách nestal.

ANO bude muset najít nové atraktivní téma

Podle Denisy Hejlové, vedoucí katedry Marketingové komunikace a public relations na FSV UK, která se specializuje na veřejnou komunikaci, bude pro hnutí ANO zásadní, zda si „bude po odchodu marketingového týmu a potenciálně i Andreje Babiše, jak se dozvíme na dalším sjezdu, najde témata, která voliče osloví a budou pro ně natolik atraktivní, aby je zvolili“.

„ANO bude bojovat o důvěryhodnost, kterou marketingová kampaň Andreje Babiše dost podkopala. Pokud najdou témata a lídry, pak myslím, že obměnit marketingový tým nebude takový problém. Pokud na něj tedy také najdou peníze. Není totiž úplně jasné, kdo tam koho a z čeho platil, kolik financí šlo přímo z kapsy Andreje Babiše,“ popsala Hejlová.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články