Jaguar E-Pace: Lepší, než jsme čekali

Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace: Lepší, než jsme čekaliautotest 13
Auto
Sdílet:

Jaguar v rámci modelové ofenzivy vstoupil do dalšího segmentu malých SUV a předvedl model E-Pace. Navazuje na styl většího F-Pace a kupodivu i velmi příjemně jezdí. Pod milion ale koupíte jen holátko.

Pravověrní by možná mohli namítat, že něco jako malé SUV přece není plnohodnotný Jaguar, ale budoucí zákazníci novinky si z toho těžkou hlavu dělat nebudou. Ti už rozhodují dle jiných měřítek. A pokud na E-Pace něco řeší, tak maximálně vzhled. E-Pace kopíruje designový jazyk, který současným Jaguarům vetkl Ian Callum a vypadá přesně tak, jak má – se zvýšenou karoserií, typickou maskou chladiče i dostatečně dravým vzhledem, což je dnes pro většinu prémiových značek důležité. Vnitřní prostor vypadá dostatečně prémiově a zároveň je i tradičně poskládán. Kožená sedadla (od druhé výbavy S) slušně drží tělo a nabízejí i dobrou úroveň pohodlí. Ovladače jsou na správných místech a jediná možná výtka směřuje k infotainment systému, který by mohl být rychlejší, například při načítání hudby nebo spouštění přehledné, ale jinak průměrné navigace. Interiér je v duchu dnešní doby obložen množstvím povrchů a tvarů, ale působí relativně vzdušným dojmem. E-Pace měří na délku 4,2 metru, a jelikož chce vypadat líbivě a funkce ustupuje formě, pro cestující vzadu nezbývá místa nazbyt. Čtyři dospělé odveze, ale vzadu žádný velký prostorový komfort čekat nelze.

Zavazadlový prostor je od třetí výbavy SE otevírán elektricky a nabízí 577 litrů prostoru. V praxi je to tak, že kompaktní SUV svými přepravními možnostmi zhruba odpovídá hatchbacku nižší střední třídy (tedy Golfu a spol). Vůz pro rodinu to být sice může, ale má svá omezení. Pohon E-Pace zajišťuje rodina dvoulitrových čtyřválců Ingenium, spojená buď s manuální převodovkou, nebo s devítistupňovým automatem. Testovaný vůz poháněl turbodiesel ve střední výkonové specifikaci, tedy o výkonu 180 k (slabší má 150 k, silnější pak 240 k). Na všechna kola posílal točivý moment 430 Nm, vrcholící již v 1750/min. Zrychlení na 100 km/h za 9,3 s a maximální rychlost 205 km/h jsou očekávatelné, slušné hodnoty. Motor je hlučnějšího charakteru, zejména po nastartování. Jeho zátah je dostatečný a spolupráce s automatem příjemná a nerušivá. Přenos síly na kola probíhá sebevědomě, a to i v lehkém terénu. Během testu bylo při běžném ježdění dosaženo spotřeby 7,5 litru na 100 km, což je lehce nadprůměrná hodnota. Testovaná výbava SE znamená mimo jiné i efektní 19palcová kola, která zbytečně snižují komfort jízdy. E-Pace s nimi nebyl vyloženě tvrdý, ale menší kola by jistě zajistila jemnější přejezdy nerovností.

Vůz překvapil příjemně nastaveným, citlivým řízením, se kterým se snadno trefují vrcholy zatáček. Jízdní vlastnosti jsou obecně v rámci třídy nadprůměrné, ačkoli zejména při jízdě ve sportovním režimu zatáčkovitou pasáží je znát zbytečně vysoká hmotnost, přesahující 1,8 tuny, i vyšší těžiště. Kompaktní SUV zkrátka příliš obratnosti nepobralo a sklon k nedotáčivosti byl patrný. Zatímco základní verzi Jaguaru E-Pace (s pohonem pouze předních kol) koupíte lehce pod milion, testovaná verze SE stojí minimálně 1,4 milionu Kč. Pro sice prémiové, ale stále kompaktní SUV to může vypadat jako velmi sebevědomá cena a v některých ohledech také je. E-Pace SE je sice velmi dobře vybaven, ale na podobné cenové úrovni jako BMW X2 (kde je mnoho příplatků) a dražší než například Volvo XC40 s nejsilnějším turbodieselem.

Jaguar E-Pace je celkem povedený, ale má své mouchy. Například při jízdě citelnější vysokou hmotnost, hlučnější motor či pomalý palubní systém. Jeho styl je sympatický a jezdí se s ním příjemně a hladce, ale za žádané peníze se dá pořídit větší vůz tradičnějších tříd.

Plusy:

Robustnost, jízdní vlastnosti, spolupráce motoru a převodovky.

Minusy:

Těžkopádnost, vyšší cena, pomalý infotainment.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články