Mikina z kontroverzní reklamy se stala hitem extremistů. Po stažení se prodávala za desítky tisíc

Rasistický skandál

Mikina z kontroverzní reklamy se stala hitem extremistů. Po stažení se prodávala za desítky tisícNOVÉ 1
Svět
Sdílet:

Mikina od společnosti H&M, kterou musela firma stáhnout kvůli nařčení z rasistické reklamy, se prodávala na aukčním portále ebay až za 1600 eur. Stala se tak zřejmě vyhledávaným kouskem extremistů, kteří její vlastnictví považují za recesi.

Informaci o aukčních nabídkách stažené mikiny, která původně stála jen pár desítek eur, přinesly britské a německé zpravodajské servery. Podle mluvčího společnosti ebay byla ale nabídka následně zablokována a oděv již nikde na serverech nabízen není. Firma vydala prohlášení, že i nadále bude podobné aukce odstraňovat.

Britská verze švédského oděvního řetězce H&M se musela před měsícem omluvit poté, co na svých webových stránkách si pro mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“ vybrala dětského modela tmavé pleti.

Lidé, kteří kritizovali fotku chlapce tmavé pleti s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“ vyzvali společnost k jejímu stažení. Mnozí se pozastavili i nad nápisem „Expert na přežití“, který měl na oblečení ze stejné série chlapec bílé pleti.

Fotografii komentovala i labouristická poslankyně Kate Osamorová. „Byla jsem úplně šokovaná a zděšená,“ uvedla na svém Twitteru. „Myslíte si, že je snímek vhodným zastoupením mladého černého chlapce?“ ptala se společnosti H&M.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články