1 EDITORIAL

Vy dáte dárek, my dáme dárek, spokojeni budou tři

Milí čtenáři, mám nápad, který může udělat radost hned několika lidem, minimálně nám, Vám, a ještě někomu třetímu.

Už více než čtyři roky pro Vás s kolegy připravujeme Echo24, Týdeník Echo a EchoPrime a nebudu nic zastírat, pro holou existenci médií nebyla složitější doba než tato digitální éra.

Tak jako se změnila řada věcí v politice, cestování, nakupování, vzdělávání, změnila digitalizace i média. Zmizela inzerce, přesněji změnila se cena, za kterou se prodá, protože ji převálcoval a drtivou většinu spolkl hlavně Facebook a Google. Samozřejmě nemá cenu plakat, a kdo chce přežít, musí se adaptovat na nové podmínky.

A my jsme se přizpůsobili. Echo vyrábíme v bytě, na přípravě vydání se podílí mnohem méně lidí, než kdy bylo zvykem, o zázemí, které jsme měli v předchozích redakcích, se nám může jen zdát. Ale nestěžujeme si. Práci máme rádi a těší nás, pokud ji Vy, čtenáři, oceníte.

A teď k věci. Echo nepracuje se ziskem. Každý rok vytváříme ztrátu, i když rok od roku nižší, a abychom se dostali na vyrovnaný rozpočet, potřebujeme dalších 2000 předplatitelů. A to mi připadá jako dosažitelný cíl, protože už teď máme zhruba 11 000 čtenářů, kteří si kupují Týdeník Echo, EchoPrime nebo komentáře na Echo24.

Většinou nám jsou věrní, zdá se, že jsou i spokojení, protože obnova předplatného se blíží 90 procentům. Jedenáct tisíc lidí, kteří jsou ochotni platit za náročné, nekonformní, ale poctivé médium – to není málo. Na svoji nezávislost také doplácíme, protože jsme nikdy nedostali žádný grant nebo veřejnou podporu, vždy to bylo něčím podmíněno – chtěli nás různě ohnout. Ale nechceme to vzdát, už jen kvůli těm 11 tisícům platících čtenářů.

Nemáme peníze na velkou ani střední reklamní kampaň, žijeme skromně a celý provoz Echa – tedy 22 lidí včetně stálých spolupracovníků, nájem, tisk Týdeníku, vývoj a údržba redakčních systémů, údržba serverů, které musí ustát i 1,4 milionu čtenářů měsíčně, připojení k internetu – stojí lehce přes 30 milionů ročně. To je rozpočet malé firmy, ale málokterá takto malá firma má společenský zásah a význam jako Echo.

A proto se obracím na Vás, naše čtenáře. Vy tušíte, proč je Echo užitečné, a nejlepší reklamní kampaň je doporučení spokojeného zákazníka, a proto Vám navrhuji, abyste pořídili roční předplatné Týdeníku Echo nebo EchoPrime jako dárek někomu, kdo to ocení a komu tím uděláte radost. Radost uděláte i nám a zároveň tím vyřešíte problém nákupu vánočních dárků. My Vám pošleme krásný certifikát na výstavním papíře v atraktivním kartonovém pouzdru.

A abyste z toho měli něco i Vy sami, pošleme Vám jednu ze tří knih, které jsme letos vydali. Mně to připadá jako zajímavý nápad a věřím, že v něm najdete kouzlo, které tolik potřebujeme, i Vy.

Předplatné s dárkem si můžete pořídit zde.

 

Týdeník Echo

od 1099 Kč

Vychází každý čtvrtek

Více info

EchoPrime

od 249 Kč

Vychutnejte si neomezený přístup k prémiovému obsahu určenému pouze předplatitelům, který nemá na českém internetu obdoby

Více info

/
vydavatel a šéfredaktor

Vystudoval literární vědu na FPF Slezské univerzity v Opavě a masovou komunikaci na FSV UK v Praze. Začínal v regionálním tisku jako kulturní redaktor, od začátku studií v Praze (1994) pracoval jako redaktor Lidových novin. Na jaře roku 1996 nastoupil jako politický reportér do televize Nova. Po dvou letech z televize odchází do vydavatelství Stratosféra, aby založil a vedl svůj první časopisecký projekt, titul Spy. Časopis, který byl koncipován jako politický tabloid, opouští po necelém roce. Pracuje opět pro televizi Nova a v polovině roku 1999 je jmenován ředitelem tisku a PR TV Nova. V červnu 2000 se stává šéfredaktorem časopisu Týden. Za jeho působení se zvedl prodaný náklad časopisu Týden trojnásobně (z 16 200 v roce 2000 na 57 800 v roce 2003), Týden získává ocenění Časopis roku. V roce 2002 zakládá časopis Instinkt a stává se mediálním ředitelem vydavatelství Mediacop. Časopis Instinkt po roce úspěšného vydávání získává ocenění Hvězda roku. Z vydavatelství Mediacop odchází v lednu 2009 do představenstva mediální skupiny MAFRA, kde byl tři roky zodpovědný internetové aktivity skupiny a deník Lidové noviny, jehož byl zároveň šéfredaktorem. V polovině listopadu 2013 z Mafry odchází. Počátkem roku 2014 zakládá vydavatelství Echo Media a.s., která vydává internetový deník Echo24.cz.

Názory Více

Online zprávy Více

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.