1 Problematické balíky Amazonu

Amazon schytává kritiku ze všech stran kvůli novým obalům

, NOVÉ

Témata: ,

Obrovský krok zpět v boji za ochranu životního prostředí. Tak označují zahraniční média zavedení nových obalů balíčků e-shopového giganta Amazon. Ve Velké Británii totiž materiál, který používá firma nejbohatšího muže planety, Jeffa Bezose, nejde recyklovat.

Zatímco některé velké obchodní řetězce se postupně zbavují jednorázových plastových tašek a restaurace čím dál častěji používají papírová nebo kovová brčka, Amazon dál posílá i ty nejmenší balíky obalené v plastu.

Internetový obchod ročně odešle mezi čtyřmi a pěti miliardami balíků. Už v únoru informoval americký deník The Washington Post o tom, že obaly od těchto zásilek ucpává recyklační centra v USA. Lidé je totiž recyklovali nevhodně. Zřejmě totiž neexistuje správný způsob, jak některé z obalů recyklovat. V pondělí Jeff Bezos podepsal rozhodnutí, v němž se Amazon zavazuje k přijetí kroků k ochraně a zachování životního prostředí. Přidal se tak k 180 dalším společnostem, které se rozhodly opustit tradiční model, v němž jde firmám především o zisk. Krok by měl nejen zajistit lepší podmínky zaměstnancům či zákazníkům, ale právě i větší péči o životní prostředí.

Mike Childs z organizace Přátelé země (Friends of The Earth) to však nepovažuje za dostatečné gesto. „Je neuvěřitelné, jak i přes obrovské pobouření veřejnosti nadále existují firmy, které k dodávání balíků využívají jednorázové plasty,“ uvedl podle serveru The Guardian. „Pokud chceme zastavit příliv plastů, musí obrovské firmy jako právě Amazon přijít na způsob, jak balíky balit do recyklovatelných materiálů,“ dodal.

Data britského ministerstva životního prostředí ukazují, že počet použitých jednorázových plastových tašek klesl od roku 2015 o 90 procent. Ministryně Theresa Villiersová uvedla, že lidé nyní chtějí, aby i firmy jako Amazon nastoupenou cestu s jednorázovými plasty opustily.

Amazon uvedl pro The Guardian, že jeho posláním je především „poskytovat lidem co nejlepší zákaznickou zkušenost“. „Spolupracujeme s výrobci po celém světě, abychom neustále zlepšovali design obalů a zaváděli nové, udržitelné obaly, které potěší zákazníky, eliminují plýtvání a zajistí, aby výrobky přicházely nedotčené a nepoškozené našim zákazníků,“ uvedla firma, která však dle svých slov naslouchá zpětné vazbě svých zákazníků.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

DÁLE ČTĚTE: Amazon je plný falešných recenzí, tvrdí průzkum

Týdeník Echo

od 1099 Kč

Vychází každý čtvrtek

Více info

EchoPrime

od 249 Kč

Vychutnejte si neomezený přístup k prémiovému obsahu určenému pouze předplatitelům, který nemá na českém internetu obdoby

Více info
,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.