BMW M850i Gran Coupé: Vrcholný luxus i akce

BMW M850i Gran Coupé: Vrcholný luxus i akce 11
Homepage
Sdílet:

Pod označením M850i xDrive Gran Coupé se skrývá jeden z nejlepších způsobů, jak překonávat dlouhé vzdálenosti s radostí a v komfortu úžasného interiéru.

BMW řady 8 se v generaci G15 vrací na scénu téměř po dvou dekádách. Model nahradil řadu 6 a stejně jako v případě předchůdce je nabízen ve třech karosářských verzích (G14 – kabriolet; G15 – kupé; G16 – čtyřdveřové gran coupé).

Základem Gran Coupé v provedení M850i xDrive je stejně jako v případě dalších verzí platforma CLAR, využívající mimo jiné technologii Carbon Core, což znamená, že ve struktuře je použito karbonové vlákno. Nový vůz byl poprvé předveden ve formě konceptu při soutěži elegance Villa d´Este v Itálii a do sériové výroby se dostal bez výraznějších změn.

Gran Coupé je impozantní vůz, a to už při prvním setkání. Usednutí do voňavého interiéru slibuje zážitek plný luxusu a komfortu tak, jak to vrcholné modely BMW umějí. Nechybí asi nejlepší systém infotainmentu s ovladačem iDrive, ale ani moderní ovládací prvky typu hlasových pokynů, gest či samozřejmě dotyková funkce velkého kontrolního displeje. S konceptem ovládání se sžijete velmi rychle, otázka nastavení celé armády asistentů je taktéž velmi intuitivní. K noblesnímu pocitu z vnitřního prostoru přispívá nejen superkvalitní kůže, ale i volitelné křišťálové prvky CraftedClarity, elegantní akcentní lišty či příjemné ambientní osvětlení. Nutností je samozřejmě audiosystém Harman Kardon, ovšem vzhledem k pocitům z interiéru se hodí poslouchat tak maximálně vážnou hudbu.

Po stisku startovacího tlačítka se pod kapotou zatím relativně tiše probouzí sofistikovaný motor V8 twinturbo o objemu 4,4 litru s výkonem 530 k. Točivý moment 750 Nm je přenášen na všechna kola pomocí tradičně úžasné převodovky ZF a pohonu všech kol xDrive. V komfortním režimu polykáme první kilometry, abychom zjistili, že Gran Coupé je jízdně vyváženější a příjemnější než již vyzkoušené kupé se stejným motorem. Dokonce i integrální aktivní řízení s natáčením kol zadní nápravy funguje v kombinaci s dlouhým rozvorem (o 201 mm delší než u kupé) tak nějak samozřejměji, s vysokou mírou jistoty a tolik žádaného neutrálního chování, díky němuž si rychle nacházím ideální stopu. Při aktivaci sportovního režimu vše tuhne a z výfuku se ozývá tlumený, leč mocný zvukový doprovod s občasným zaprskáním.

Základem pro Gran Coupé jsou velká 20palcová kola, která přispívají ke zdánlivě nekonečné zásobě trakce. Nejlepší práci ale odvádí adaptivní podvozek Professional, který nečekaně komfortně odrušuje nerovnosti a s jemně plavným pohybem, trochu připomínajícím legendární vlastnost velkých mercedesů, překonává záludnosti okresek i kočičích hlav v historických centrech měst. Kombinace dvojitých lichoběžníků, zadní nápravy multilink a pečlivého naladění zajišťuje cestujícím skutečně nadprůměrnou míru komfortu a kontroly nad vozem. Netřeba dodávat, že celek doplňují citlivé brzdy.

Při prudkém sešlápnutí osmiválec váhá jen zlomek sekundy, aby následně vyslal velké GT mocně vpřed. Radostné vytáčení je vítané, ovšem dálnice s neomezenou rychlostí téměř nutností. Dvoutunové auto překvapí i příjemnou spotřebou – při běžném používání kolísá kolem 12 l na 100 km, ostrá akce znamená logicky klidně 20 l na 100 km. Gran Coupé je krásné, skvěle fungující auto, zejména ve verzi M850i. Stojí 3 287 700 Kč, s příplatky klidně skoro 4 miliony Kč. Málo to není, ale produkt je v tomto případě skutečně povedený.

Gran Coupé je symbolem moderního luxusního cestování ve stylu GT pro horních deset tisíc. V klidovém stavu je neuvěřitelně pohodlné, při rychlých dálničních přesunech stabilní a na okreskách nečekaně sebejisté. Takhle se stylově polykají vzdálenosti…

Plusy:
Komfort, interiér, motor, pohon.


Minusy:
Velikost vozu, vyšší cena.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články