Volvo V60 CC T5 AWD: Perfektní řešení

Volvo V60 CC T5 AWD

Volvo V60 CC T5 AWD: Perfektní řešeníautotest 17
Auto
Jan Blažek
Sdílet:

Ten, komu je přes 4,9 metru dlouhé Volvo V90 CC snad příliš velké a s cenou od 1,5 milionu i příliš drahé, má v nabídce švédské značky velmi atraktivní alternativu: model V60 CC, třeba ve verzi T5 AWD. Velmi dobře se osvědčil i při testovacích jízdách v mrazech –30 °C nedaleko polárního kruhu.

Vyvážený kompromis

Volvo V60 CC má spoustu benefitů srovnatelných s větším modelem V90 CC. Samozřejmě vychází ze stejné technické platformy, což mimo jiné znamená i možnost využití nejmodernějších systémů v oblasti bezpečnosti, jízdy a konektivity. Dokonce má s větším sourozencem i shodnou světlou výšku, a to 210 mm (+ 75 mm oproti standardnímu kombíku V60). Rovněž uvnitř je svět velmi podobný s velkým na výšku orientovaným displejem uprostřed. Z hlediska prostornosti není tomuto modelu co vytknout, je v interiéru spíš útulnější než prioritně obrovský, ale nedostatkem místa nikdo netrpí. To platí i pro zavazadlový prostor, který má základní objem 529 litrů (o 31 litrů méně než V90 CC).

Nezaměnitelný skandinávský styl

Volva měla vždy svébytný, výrazný a nezaměnitelný styl, který však nikdy nepůsobil arogantně. Aktuální modelová paleta je mimořádně zdařilou kompilací všech důležitých designových esencí a Volvo V60 CC se zkrátka musí líbit každému, kdo má v sobě byť jen špetku estetického vnímání. Dokonce se dá říct, že tento zvýšený kombík je ještě hezčí než velké V90 CC, protože má vyváženější proporce, víc vynikne jeho zvýšená výška a jako celek vypadá zajímavě ze všech úhlů. Ani se snad nedá nalézt pohled, ze kterého by se tohle auto nelíbilo. Ostatně, že u Volva design dlouhodobě umějí, dokazují i čeští zákazníci, kteří do showroomů této značky čím dál častěji chodí prostě proto, „že se jim Volva líbí“.

Mrazivé prostředí

Během obou dnů testování byl mráz, jako když praští. Teploty blížící se k –30 °C nejen zajistily perfektní ledovou dráhu na zamrzlém moři s tloušťkou ledu kolem 90 cm, ale také víc než důkladně prověřily topnou soustavu a funkčnost vozu v extrémních podmínkách. Model V60 CC má nastavení podvozku odlišné od výchozí verze V60 a díky tomu si poradí i s lehkým terénem. Voličem jízdních režimů lze přepínat charakteristiku auta, v komfortním modu je jízda s ním velmi plavná a příjemná, aktivací sportovního nastavení podvozek citelně ztuhne a ostřejší je i odezva na plyn. Pneumatiky s hřeby se bez problémů zakusovaly do souvislé vrstvy uježděného sněhu a ledu, čemuž řidič po chvíli přivykne tak, že si to metelí rychlostmi jako na suchém asfaltu. Ovladatelnost auta je dobrá, bez odmlouvání reaguje na pokyny volantu a osmistupňový automat řadí plynule a rychle.

Drifty uložené v cloudu

Volvo V60 CC si nehraje na sportovní auto a ani jím do značené míry nechce být, protože ctí jiné hodnoty. Nicméně možnost vyzkoušet si v bezpečí ledové dráhy jeho chování na limitu se neodmítá. Pokud aktivujete sportovní režim stabilizačního systému ESC, dovolí vám Volvo až překvapivě dlouhé smyky i plynulý přechod z jednoho driftu do druhého. Kromě toho bylo driftování i nečekanou příležitostí, jak si vyzkoušet jednu z inovací Volva, kterou je systém propojené bezpečnosti, jenž umožňuje v reálném čase sdílení informací mezi vozy Volvo (včetně Volvo Trucks). V praxi vypadá komunikace car-to-car tak, že pokud jiný automobil značky Volvo v blízkém okolí dostane smyk či například aktivuje varovné blikače, dostanete do svého vozu ihned upozornění. Tato funkcionalita by měla v dohledné době začít fungovat i v České republice.

Plusy:
Design, jízdní vlastnosti, univerzální využitelnost, inovativní bezpečnostní systémy.

Minusy:
Komplikovanější ovládání přes dotykový displej.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články