8 Renault Alaskan

Renault Alaskan: Produkt sdílení

autotest

Témata:

Sdílení platforem automobilů není nic nového ani neobvyklého – automobilky tím výrazně šetří náklady. I proto si jeden pick-up můžete koupit od tří výrobců – Nissanu, Mercedesu a Renaultu. Pro francouzský Renault je pick-up zvaný Alaskan způsobem, jak efektivně rozšířit portfolio užitkových vozů.

Kromě menší dodávky Kangoo Express a větších modelů Traffic a Master totiž existuje klasický pick-up evropské velikosti – prodávaný pouze s pohonem všech kol a s naftovými motory dCi o objemu 2,3 litru. Čtyřválec je buď s výkonem 160, nebo 190 koní, přičemž silnější verze má buď manuální, nebo (jako v případě testovaného modelu) automatickou převodovku. Kromě výkonu 190 k má čtyřválec (větší motory v Evropě bohužel k dispozici nejsou) také 450 Nm točivého momentu, což by mělo dvoutunovému vozu zajistit dostatečnou tažnou sílu pro jízdu v terénu.

Co se týče vnějšího vzhledu, k designu Alaskanu není moc co dodat – je to klasický pick-up se čtyřdveřovou karoserií a korbou, snažící se tvářit civilně (například moderní přední částí po vzoru osobních modelů). V rámci třídy má běžné rozměry, při délce 1578 mm a šířce 1560 mm (mezi podběhy kol pak 1130 mm) dává 2,46 m² ložné plochy chráněné černým krytem z odolného plastu (v rámci originálního příslušenství za 16 190 Kč).

Také interiér je průměrný v rámci své třídy. Sedadla, jež nemají příliš bočního vedení, pokrývá pevné (možná až tvrdé) kožené čalounění, které je v podobném typu vozu praktické, protože je snadno omyvatelné. Vyšší posaz s dobrým výhledem je tradiční devíza pick-upů. Nechybějí ani běžné prvky konektivity, dnes už dávno neplatí, že by pracovní vůz byl ochuzený o komfortní a zábavní prvky – ostatně výrobci se s pick-upy snaží zaujmout i aktivní rodiny.

V případě, že si specifický vůz pro cesty za dobrodružstvím vyberete, určitě se hodí projít nabídku originálního příslušenství, v níž jsou k dispozici různé vhodné doplňky včetně praktického krytu korby. Díky ní se z vozu stává plnohodnotný tříprostorový stěhovák s dostatkem prostoru pro náklad. Pokud si vzpomeneme na šestiválcové pick-upy od různých výrobců, je třeba přiznat, že se čtyřválcem se cítíme trochu ochuzeni. Jeho dynamika odpovídá očekávání – motor má nejvíc síly ve středních otáčkách, ale i tak je dynamika spíš slabší. Motor je navíc docela slyšet i v kabině, což v kombinaci s nepříliš kvalitním audiem znamená, že vnitřní prostor není komfortně na úrovni například VW Amaroku. Ale stále je to pick-up, takže to nepovažujeme za nic zásadního.

Renault slibuje kombinovanou spotřebu 6,9 l / 100 km, což je reálné možná v případě plynulé jízdy pouze z kopce. Reálná spotřeba kolem 10 l /1 00 km je v rámci třídy očekávatelná. Automatická převodovka je trochu laxnější, ale jinak řadí celkem logicky, a to v i v terénu. Zatímco na silnici se rámová konstrukce vozu projevuje zejména specifickým poskakováním a kroucením, tedy typickými vlastnostmi pick-upů, jakmile korbu dostatečně zatížíte, jízdní vlastnosti se výrazně zlepší. Projev rámové konstrukce je zřejmý i přesto, že vzadu pracuje víceprvkové zavěšení. Součástí výbavy je elektronický diferenciál s omezeným prokluzem (eLSD), za příplatek 17 000 Kč ho lze vybavit uzávěrkou. V terénu platí pick-up stále za vůz, který může být zastaven pouze vzorkem použitých pneumatik nebo tím, že díky dlouhému rozvoru (3150 mm) zůstane někde ležet na „břiše“. S nájezdovým úhlem 29° vpředu a 25° vzadu si ale dokáže poradit s terénem, který tolik populární, ale vždy kompromisní SUV zastaví.

Renault Alaskan se prodává ve třech výbavách. Základní Life se slabším motorem pořídíte za 737 900 Kč, slušná střední výbava s manuální převodovkou a silnějším motorem stojí 787 900 Kč, s příplatky se dá za 850 000 Kč koupit rozumně vybavený, funkční vůz. V rámci třídy jde o slušné ceny.

Foto: Renault

Plusy:
Komfort v terénu, výhled, prostor, cena.

Minusy:
Slabší dynamika, pomalejší převodovka.


Online zprávy Více

Názory Více

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.