Mezi auty na magistrále se proplétá nová cyklostezka. Je bezpečná, tvrdí odborníci

Cyklostezka na Praze 7

Mezi auty na magistrále se proplétá nová cyklostezka. Je bezpečná, tvrdí odborníciNOVÉ
Nová cyklostezka na Praze 7 poblíž Vltavské Foto:

FOTO: Michael Kubín

9
Domov
Echo24
Sdílet:

Jedna z nejrušnějších silnic v metropoli a do toho cyklisté? Jak to jde vůbec dohromady? Podle ohlasů řidičů těžko, zodpovědní úředníci si však za novými pruhy pro cyklisty stojí.

V okolí pražské magistrály i přímo na ní se u metra Vltavská na začátku října objevily nové cyklopruhy. Novinka v podobě červeně vyznačeného pásma pro cyklisty proto některé projíždějící řidiče zlobí, třebaže odborníci si stojí za tím, že změny napomohly k vyšší bezpečnosti na vozovce.

Cyklopruhy a další úpravy zřídil pražský magistrát společně s Prahou 7 a Technickou správou komunikací (TSK). Současné změny jsou ovšem nestavební a počítají se změnou křižovatky. Tu má podle Vratislava Fillera, který se ve sdružení Auto*Mat zabývá pražskou dopravou, v plánech Institut pro plánování a rozvoj. „Ta křižovatka by se měla z větší části zbourat a udělat jako klasická čtyř ramenná křižovatka,“ řekl Filler pro deník Echo24. Podle Fillera, který vycházel ze zdrojů TSK, se intenzita dopravy na křižovatce snížila o 10%.

Nové cyklopruhy navazují na stávající cyklotrasy podél Vltavy a v okolí, např. v ulici Bubenská a na nábřeží Kapitána Jaroše. Cyklopruhy jsou součástí větších úprav u křižovatky Vltavská. Kromě cyklopruhů na místě také vzniklo bezbariérové pěší spojení mezi Bubenskou a Hlávkovým mostem, nová parkovací stání a změny v řazení automobilů.

Úpravy, které byly dokončeny na začátku října, zahrnují kromě přechodů také přejezdy pro cyklisty, které vedou přes křižovatku u Hlávkova mostu. Pěší se s novými úpravami můžou vyhnout schodům a obávaným podchodům.

A právě tyto změny měly podle Fillera napomoci bezpečnosti v okolí. „Na té křižovatce byli cyklisté v provozu už daleko předtím. A bylo to daleko nebezpečnější.“ řekl. Přiznává nicméně, že cesta není pro každého. „Kdo si tam netroufá, tak pro něj přibyly tři přechody pro chodce a současně přejezdy pro cyklisty,“ dodal s tím, že kdo se chce dopravě vyhnout, do provozu se ani nedostane.

Podobně hovoří i Petr Dolínek (ČSSD), stále ještě náměstek primátorky a radní pro dopravu, sport a volný čas. „Úprava pruhů a cyklopruhů v okolí Vltavské výrazně zvyšují bezpečnost a plynulost provozu v daném místě. Díky nově vymezenému prostoru pro pěší se znatelně zlepší spojení od Strossmayerova náměstí směrem k rekreačnímu území na ostrově Štvanice. Důležitým aspektem jsou i nová parkovací stání, která ocení nejen rezidenti,“ míní.

Pražský koordinátor agentury BESIP Jiří Polomis je přesvědčen, že by v rámci rozhodovacího procesu o změnách, do něhož zasahuje několik orgánů, kontroloři nikdy neschválili něco, co by bylo v rozporu bezpečností provozu.

Praha 7, která se na projektu podílela, dlouhodobě podporuje rozvoj cyklodopravy v městské části. Starosta Prahy 7 Jan Čižinský kvůli tomu nedávno kritizoval Prahu 1, která zakázala vjezd cyklistům do historického centra.

Čtěte také: Praze hrozí vážný kolaps. V katastrofálním stavu je i Hlávkův most, varují technici

VIDEO: Levicový aktivista starostou Prahy 1? Čižinský přirovnával Schwarzenberga ke Stalinovi

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články