Týdeník Echo: Ideologické balíčky, truchlivá hra zvaná EET a agentka s teplou vodou

Týdeník Echo

Týdeník Echo: Ideologické balíčky, truchlivá hra zvaná EET a agentka s teplou vodouNOVÉ 1
Domov
Týdeník ECHO
Sdílet:

Fotomontáž vycházející z plakátu k filmu Nabarvené ptáče ohlašuje na obálce nového čísla Týdeníku Echo zamyšlení Jiřího Peňáse nad literární předlohou a jejím filmovým zpracováním Václavem Marhoulem. Martin Weiss přispěl esejem Christine Lagardeová a úpadek západní civilizace, Daniel Kaiser pořídil rozhovor s americkým profesorem politologie Patrickem Deneenem, autorem významné knihy Proč liberalismus selhal.

O ztrátě samostatného myšlení uvažuje Lenka Zlámalová v článku Otroci ideologických balíčků: „Kulturní válka. Rozdělená společnost. Sociální bubliny. Těmito výrazy se nejčastěji popisuje ztrácející se schopnost a ochota mluvit s lidmi, kteří nesdílejí naše názory, hodnoty a vidění světa. Právě ta rozkládá důvěru a soudržnost mnoha zemí Západu. Oslabuje ho a připravuje ho o jeho civilizační náskok. Vnímání společnosti čím dál víc připomíná to, co bývalo dřív vyhrazeno subkulturám nebo módním trendům. Ten, kdo chtěl patřit k jejich členům nebo vyznavačům, přijímal celý životní styl s tím spojený. Stylem, který diktovaly ikony onoho trendu, se oblékal, mluvil, nosil žádaný účes. Jedl, pil, přistupoval ke vztahům.“

Analýzu Také vláda se bojí EET předkládá Petr Holub: „Symbolem levicově-populistických vlád po roce 2013 se stane nad pochybnost absurdní a represivní zákon o elektronických pokladnách EET. Od samého jejich nástupu k moci se schvaluje, přepisuje, ruší, zase schvaluje a truchlivá hra dosud nemá konec. Zatím poslední dějství se odehrálo na počátku zářijové schůze sněmovny, když zákonodárci se sebezapřením nastoupili do svých lavic, aby přehlasovali senátní veto poslední verze.“

Sondu do bizarních zákoutí internetového obchodování učinil Ondřej Šmigol článkem Jak dobře vydělávat on-line: „Delphine, devatenáctiletá dívka z Anglie, vlastním jménem Mary-Belle Kirschner, začala na internetu působit už v roce 2016, kdy na YouTube publikovala své první video, návod, jak se správně líčit. Internetová sláva se ale dostavila až poté, co se přestala zaměřovat na dospívající dívky a přeorientovala se na dospívající chlapce. Začala točit a pořizovat čím dál vyzývavější snímky, které balancují na hranici pornografie. Miliony sledujících naskákaly poté celkem snadno. Když v červenci oznámila, že prodá vodu z vany, ve které se vykoupala, a to po 30 dolarech za lahev, zásoby vyprodala za den.“

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články