Peugeot 5008: Rodinný přepravník po modernizaci

AUTO

Peugeot 5008: Rodinný přepravník po modernizaci
Peugeot v polovině životního cyklu modernizuje svá SUV v podobě 3008 a větší 5008. Vyzkoušeli jsme vrcholnou výbavu GT Pack se vznětovým dvoulitrem. Foto: Peugeot
10
Auto

Peugeot v polovině životního cyklu modernizuje svá SUV v podobě 3008 a větší 5008. Vyzkoušeli jsme vrcholnou výbavu GT Pack se vznětovým dvoulitrem.

Facelift se dotkl hlavně vnějšího vzhledu vozu – nejvíc pozornosti upoutá přepracovaná bezrámečková maska, ve verzích GT a GT Pack s ještě výraznější mřížkou chladiče, podtrhující celkově dynamičtější dojem. Vpředu i vzadu najdeme lepší světlomety, samozřejmě s technologií LED. Při jízdě ve dne vyniknou zejména „tesáky“ denního svícení, jasně rozeznatelný prvek vozu. Celek pak navazuje na aktuální, moderní styl současných peugeotů a je jasně rozeznatelný a celkově líbivý.

Podívejte se na všechny fotky v galerii:

Peugeot v polovině životního cyklu modernizuje svá SUV v podobě 3008 a větší 5008. Vyzkoušeli jsme vrcholnou výbavu GT Pack se vznětovým dvoulitrem.
Peugeot v polovině životního cyklu modernizuje svá SUV v podobě 3008 a větší 5008. Vyzkoušeli jsme vrcholnou výbavu GT Pack se vznětovým dvoulitrem. Foto: Peugeot

Interiér nebyl v rámci faceliftu na první pohled příliš proměněn. Automobilka sice zmiňuje nové kombinace čalounění či dekory, ale důležitější jsou nové displeje. Zejména přístrojový štít i-Cockpit s úhlopříčkou 12,3 palce vyniká lepším vykreslením i čitelností. Celkově se docela dobře ovládá, samozřejmě poté, co si zvyknete na poněkud nelogická tlačítka na volantu. Výhodou je možnost zobrazit například i záběry z příplatkové infračervené kamery, která v noci upozorňuje na chodce, zvěř a další nebezpečí.

Informace zobrazené na trčícím středovém displeji se mění hlavně pomocí lišty tlačítek připomínajících klávesy klavíru. To je celkem praktické, avšak nutnost neustále ťukat na displej – například při změnách proudění vzduchu – ruší od řízení. Klasický problém moderních aut. Peugeot zapracoval i na sedadlech vrcholné verze, jsou pohodlná i při jízdě na dlouhé vzdálenosti a slušně obejmou tělo. Vadí jen zbytečně velký středový tunel, kde jsou sice určité odkládací prostory, ale některé s poněkud nevyužitelnou velikostí. Interiér vpředu je zkrátka zbytečně moc obložen materiálem. Vzadu je dostatek místa i komfortu a stále zbývá dostatek prostoru pro zavazadla. Pokud máte sklopenou třetí řadu sedadel, 5008 nabídne po kryt zavazadelníku až 702 litrů. Pokud šesté a sedmé místo vyjmete (což lze snadno), objem vzroste na 780 litrů. Maximem je pak 1940 litrů se sklopenou druhou řadou a vyjmutou třetí. Zkrátka a dobře – variabilita a prostornost je dle očekávání na vysoké úrovni. Pokud by objem nestačil, můžete ještě zapřáhnout vlek o hmotnosti až 1750 kg.

Foto: Foto: Peugeot

Vrcholný vznětový motor 2.0 BlueHDi nabízí celkový výkon 177 koní a 400 Nm točivého momentu. Při hmotnosti vozu kolem 1,7 tuny to znamená schopnost pokořit stovku za 9,2 s a maximální rychlost 215 km/h. Klasický turbodiesel už dnes není až tak běžný, ale pro pohon rodinného SUV se hodí. Je slušně odhlučněn a v normálním režimu neruší ani falešným hrubým zvukem. Prodleva před roztočením turba je očekávatelná a zátah ve středních otáčkách využitelný. Výhodou je spotřeba – při klidném ježdění stěží překročí hranici 6 l / 100 km, při používání celého potenciálu se dostane lehce přes 8 l / 100 km. Osmistupňová převodovka pracuje průměrně, není ani příliš rušivá, ani příliš rychlá. Pro celkové zaměření vozu se hodí.

Pocit z jízdy je v první řadě ovlivněn použitím malého oválného volantu. Nějaký čas totiž trvá, než si člověk na jeho odezvu zvykne. O citu či zpětné vazbě z řízení není nutné se vyjadřovat, u podobného vozu ji ani nikdo nečeká, přesto by bylo fajn, kdyby byl vůz ve volantu aspoň trochu cítit. Dojem vylepšuje slušně naladěný podvozek, který se příliš nenaklání a s předstihem informuje o chystané nedotáčivosti. Gripu a stabilitě pomáhají i dobré pneumatiky Michelin. I přes použití efektních 19palcových kol zvládá vůz české okresky s grácií a posádku zbytečně nenatřásá, což je vzhledem k rodinnému použití prima.

Vrcholná verze GT Pack má celkově dobrý pohon, dynamicky sice nezajímavý, ale dostačující. Peugeot 5008 nepotěší – podobně jako ostatní modely značky – několika nepříjemnými drobnostmi (malý nekulatý volant či špatně reagující startovací tlačítko), ale jinak je dostatečně prostorný a variabilní. Vrcholná verze stojí lehce přes milion korun, slušnou pořídíte za částku kolem 800 000 Kč.

Plusy:

Zavazadlový prostor, využitelnost, spotřeba, komfort.

Minusy:

Necitlivé řízení, přílišná digitalizace ovladačů.