Peugeot 5008: Rodinný přepravník po modernizaci

AUTO

Peugeot 5008: Rodinný přepravník po modernizaci
Peugeot v polovině životního cyklu modernizuje svá SUV v podobě 3008 a větší 5008. Vyzkoušeli jsme vrcholnou výbavu GT Pack se vznětovým dvoulitrem. Foto: Peugeot
10
Auto
Sdílet:

Peugeot v polovině životního cyklu modernizuje svá SUV v podobě 3008 a větší 5008. Vyzkoušeli jsme vrcholnou výbavu GT Pack se vznětovým dvoulitrem.

Facelift se dotkl hlavně vnějšího vzhledu vozu – nejvíc pozornosti upoutá přepracovaná bezrámečková maska, ve verzích GT a GT Pack s ještě výraznější mřížkou chladiče, podtrhující celkově dynamičtější dojem. Vpředu i vzadu najdeme lepší světlomety, samozřejmě s technologií LED. Při jízdě ve dne vyniknou zejména „tesáky“ denního svícení, jasně rozeznatelný prvek vozu. Celek pak navazuje na aktuální, moderní styl současných peugeotů a je jasně rozeznatelný a celkově líbivý.

Podívejte se na všechny fotky v galerii:

Peugeot v polovině životního cyklu modernizuje svá SUV v podobě 3008 a větší 5008. Vyzkoušeli jsme vrcholnou výbavu GT Pack se vznětovým dvoulitrem.
Peugeot v polovině životního cyklu modernizuje svá SUV v podobě 3008 a větší 5008. Vyzkoušeli jsme vrcholnou výbavu GT Pack se vznětovým dvoulitrem. Foto: Peugeot

Interiér nebyl v rámci faceliftu na první pohled příliš proměněn. Automobilka sice zmiňuje nové kombinace čalounění či dekory, ale důležitější jsou nové displeje. Zejména přístrojový štít i-Cockpit s úhlopříčkou 12,3 palce vyniká lepším vykreslením i čitelností. Celkově se docela dobře ovládá, samozřejmě poté, co si zvyknete na poněkud nelogická tlačítka na volantu. Výhodou je možnost zobrazit například i záběry z příplatkové infračervené kamery, která v noci upozorňuje na chodce, zvěř a další nebezpečí.

Informace zobrazené na trčícím středovém displeji se mění hlavně pomocí lišty tlačítek připomínajících klávesy klavíru. To je celkem praktické, avšak nutnost neustále ťukat na displej – například při změnách proudění vzduchu – ruší od řízení. Klasický problém moderních aut. Peugeot zapracoval i na sedadlech vrcholné verze, jsou pohodlná i při jízdě na dlouhé vzdálenosti a slušně obejmou tělo. Vadí jen zbytečně velký středový tunel, kde jsou sice určité odkládací prostory, ale některé s poněkud nevyužitelnou velikostí. Interiér vpředu je zkrátka zbytečně moc obložen materiálem. Vzadu je dostatek místa i komfortu a stále zbývá dostatek prostoru pro zavazadla. Pokud máte sklopenou třetí řadu sedadel, 5008 nabídne po kryt zavazadelníku až 702 litrů. Pokud šesté a sedmé místo vyjmete (což lze snadno), objem vzroste na 780 litrů. Maximem je pak 1940 litrů se sklopenou druhou řadou a vyjmutou třetí. Zkrátka a dobře – variabilita a prostornost je dle očekávání na vysoké úrovni. Pokud by objem nestačil, můžete ještě zapřáhnout vlek o hmotnosti až 1750 kg.

Foto: Foto: Peugeot

Vrcholný vznětový motor 2.0 BlueHDi nabízí celkový výkon 177 koní a 400 Nm točivého momentu. Při hmotnosti vozu kolem 1,7 tuny to znamená schopnost pokořit stovku za 9,2 s a maximální rychlost 215 km/h. Klasický turbodiesel už dnes není až tak běžný, ale pro pohon rodinného SUV se hodí. Je slušně odhlučněn a v normálním režimu neruší ani falešným hrubým zvukem. Prodleva před roztočením turba je očekávatelná a zátah ve středních otáčkách využitelný. Výhodou je spotřeba – při klidném ježdění stěží překročí hranici 6 l / 100 km, při používání celého potenciálu se dostane lehce přes 8 l / 100 km. Osmistupňová převodovka pracuje průměrně, není ani příliš rušivá, ani příliš rychlá. Pro celkové zaměření vozu se hodí.

Pocit z jízdy je v první řadě ovlivněn použitím malého oválného volantu. Nějaký čas totiž trvá, než si člověk na jeho odezvu zvykne. O citu či zpětné vazbě z řízení není nutné se vyjadřovat, u podobného vozu ji ani nikdo nečeká, přesto by bylo fajn, kdyby byl vůz ve volantu aspoň trochu cítit. Dojem vylepšuje slušně naladěný podvozek, který se příliš nenaklání a s předstihem informuje o chystané nedotáčivosti. Gripu a stabilitě pomáhají i dobré pneumatiky Michelin. I přes použití efektních 19palcových kol zvládá vůz české okresky s grácií a posádku zbytečně nenatřásá, což je vzhledem k rodinnému použití prima.

Vrcholná verze GT Pack má celkově dobrý pohon, dynamicky sice nezajímavý, ale dostačující. Peugeot 5008 nepotěší – podobně jako ostatní modely značky – několika nepříjemnými drobnostmi (malý nekulatý volant či špatně reagující startovací tlačítko), ale jinak je dostatečně prostorný a variabilní. Vrcholná verze stojí lehce přes milion korun, slušnou pořídíte za částku kolem 800 000 Kč.

Plusy:

Zavazadlový prostor, využitelnost, spotřeba, komfort.

Minusy:

Necitlivé řízení, přílišná digitalizace ovladačů.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Špatné rande, nebo sexuální napadení?

KOMENTÁŘ

Ne „proč“, ale „proč teď“? není mizogynní, ale naopak racionální reakce na obvinění Filipa Turka za sexuální agresi. Násilí na bývalé partnerce, kterého se měl ...

00:08

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články