7 Isuzu D-Max

Isuzu D-Max: S chutí do práce

autotest

Témata:

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovními nástroji, ale i v Evropě mají stále vyšší oblibu jako multifunkční, robustní vozy pro nejrůznější využití. Jedním ze zástupců segmentu je i Isuzu D-Max. Značka Isuzu má sice dlouhé kořeny, sahající až do první dekády minulého století, ale v domácích podmínkách není příliš zavedená. Není se čemu divit, na český trh se vrátila až v roce 2010 a prodává zde jediné osobní (navíc víceméně užitkové) auto: model D-Max.

Japonská automobilka se sídlem v Tokiu, spojená již od 70. let hlavně s koncernem GM, se ale neomezuje pouze na tento vůz a na svých hlavních trzích (Asie, Afrika) prodává bohatou paletu různých užitkových automobilů včetně autobusů. A navíc je specialistou na vznětové motory, těch ročně prodává víc než deset milionů.

Každopádně v Česku se snaží zaujmout druhou, výrazně zmodernizovanou generací modelu D-Max, který nabízí v řadě forem. Pick-upy „evropské velikosti“, mezi něž patří Toyota Hilux, VW Amarok, Ford Ranger, Nissan Navara a další, se tradičně dělí na tři druhy kabin. Dvoumístný single cab, delší space cab a double cab, nabízející dva páry plnohodnotných dveří na každé straně kabiny. Zatímco pracovní funkce bude plnit spíš jednoduchý single cab, jejž ve výbavě Basic poznáte podle plechových kol a nelakovaných prvků karoserie, vrcholný double cab v nejlepší výbavě Premium cílí na odlišnou klientelu, čemuž odpovídá i výbava.

I když interiér logicky nestojí na měkčených plastech či zdobných lištách, nabízí posádce dostatečnou úroveň komfortu – nechybějí elektricky ovládané komfortní prvky, klimatizace, rádio (neintegrované), ba dokonce ani tempomat. Cestující vzadu i vpředu mají dostatek prostoru, dobře jsou vyřešeny i odkládací prostory. Celek je pojat spíš funkčně, což je v pořádku.

V ČR se prodává pouze jediný motor, a to turbodiesel 2,5 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nabízí celkový výkon 163 k a 400 Nm točivého momentu, dostupného již od 1400/min. V praxi je spíš hlučnějšího charakteru a jeho dynamika je v rámci třídy lehce podprůměrná. Vůz při běžném používání (včetně jízdy terénem) spotřebuje kolem 10 l/100 km, což je v rámci třídy běžná hodnota. Vrcholná verze byla vybavená automatickou převodovkou, která řadí rozvážně a poklidně. Ale raději bych volil manuál.

Co se týče vlastností v terénu, drtivá většina verzí je samozřejmě vybavena pohonem všech kol včetně redukce. Přední nápravu lze otočným ovladačem připojit (či odpojit) až do rychlosti 100 km/h. Mimo zpevněný povrch D-Max nezklame: přední nájezdový úhel činí 30°, přejezdový a zadní pak shodně 22°. Nejnižším bodem karoserie je obal diferenciálu zadní tuhé nápravy, který je 230 mm od země. Pokud na to přijde, D-Max je pohodlně schopný zdolat 60centimetrovou hloubku. Jedním z argumentů pro D-Max může být i fakt, že všechny verze s pohonem AWD utáhnou 3,5 tuny. Vůz lze dovybavit řadou doplňků, mezi nimiž vyniká praktický hardtop, vytvářející z korby rozměrný a objemný prostor pro zavazadla či náklad. Vláčné řízení je vlastností téměř všech vozů této třídy.

Jelikož nabídku pick-upů na našem trhu známe velmi dobře, můžeme říct, že D-Max v rámci třídy zaujme hlavně komfortem jízdy při zatížení, a to i v terénu. Po týdenním ježdění je zřejmé, že na rozdíl od Hiluxu či Amaroku jde o vůz víc zaměřený na práci. To je patrné zejména v interiéru, který je sice funkční, ale proti zmíněné konkurenci strohý.

Isuzu na D-Max nabízí záruku buď na pět let, nebo na 100 000 km, to podle toho, co nastane dřív. Záruka proti prorezavění a korozi karoserie zevnitř činí šest let. D-Max je na českém trhu dobře nastaven z hlediska cen. Vrcholná testovaná verze sice stojí 1 036 700 Kč, ale i tak je o něco levnější než nejlépe vybavený Hilux. Méně vybavené verze jsou s cenami bez DPH velmi konkurenceschopné – dobře vybavený vůz pro různá využití lze pořídit do 850 000 Kč včetně DPH.

 

Plusy:
Robustnost, cena, schopnosti.

Minusy:
Boční vedení sedadel, dynamika.


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.