Mercedes E kombi: komfort, který vás pohltí

Mercedes E kombi

Mercedes E kombi: komfort, který vás pohltíAUTOTEST 11
Panorama
Sdílet:

Mercedes třídy E má v segmentu prémiových automobilů vyšší střední třídy své nezpochybnitelné postavení. Aktuální pátá generace přišla na trh v roce 2016 a od té doby zažívá výrazný prodejní úspěch. Nelze se divit, že kromě sedanu je v nabídce i verze all terain, kupé, kabriolet a samozřejmě kombi.

Automobilka se do vývoje nového modelu opřela skutečně intenzivně. Celý proces vývoje zkrátila na pouhých 48 měsíců, během nichž vyrobila 1200 prototypů, které dohromady najezdily přes 12 milionů kilometrů v nejdrsnějších podmínkách na světě – od mrazivých oblastí sněhu a ledu až po nejžhavější pouště. Vývoj takto zásadního modelu zkrátka nepodcenila, čehož si cením. A navíc, na výrobě jednoho vozu se podílí 1200 inženýrů!

Na tohle si rychle zvyknete

Co tedy prémiový německý vůz pro vyšší management nabízí? Prvně je třeba zmínit, že všechny verze jsou dodávány výhradně s devítistupňovou převodovkou 9G-Tronic, která vyniká použitím měniče točivého momentu pro hladké řazení. Síla čtyř- až osmiválcových motorů je přenášena tradičně na zadní kola, ale k dispozici je čtyřkolka 4Matic. Já vyzkoušel verzi 350d s pohonem zadních kol, což je dle mého názoru jedna z nejlepších kombinací.

Designový jazyk současných mercedesů vnímám rozporuplně – ačkoliv jsou vozy s hvězdou na masce chladiče v provozu od ostatních snadno rozeznatelné, horší to bývá s určením jednotlivého modelu. Styling modelů C, E a S se totiž velmi výrazně prolíná. Na fotkách mohou „fluidní“ a oblé tvary působit i podivně, ale v realitě jsou mercedesy stále krásné a důstojné, jak se sluší a patří.

Většina vnitřního prostoru je pokryta kvalitní kůží, což je očekávatelné. Stejně rychle si zvykám na charakteristickou vůni i kruhové výdechy topení, které připomínají sportovněji založené modely. I řazení pákou vpravo od volantu je velmi logické a jsem rád, že ho mercedes stále používá – na středovém tunelu tím vzniká místo pro ovladač multimediálního systému.

Jenže to hlavní, co vás zaujme, je mohutný displej, který nahrazuje klasický přístrojový štít a na němž se odehrává všechno dění. Můžete si na něm samozřejmě zobrazit vše možné a v rámci možností si ho přizpůsobit svému stylu. Jmenuje se Widescreen Cockpit a k většině modelů (AMG 63 ho má standardně) se dá přikoupit za 27 050 Kč. Je to samozřejmě technologická vychytávka, já bych u vozu typu mercedesu raději klasické kruhové ukazatele.

Měkce čalouněná sedadla jsou velmi příjemná, což se projeví zejména při delší cestě. Ačkoliv to na první pohled nevypadá, krásně drží tělo a nabídnou velmi příjemnou pozici pro řízení. Potěší i velký volant, jímž se s téměř pětimetrovým vozem snadno manévruje.

Kombi musí vynikat i v oblasti praktičnosti. O komfortu a prostoru pro přední pasažéry netřeba pochybovat. Dobrou zprávou je, že výborně jsou na tom i ti v druhé řadě – obklopeni měkkými povrchy mají dost místa pro nohy i zavazadla. A kufr? S hodnotami 640 až 1820 litrů nelze o přepravních schopnostech vozu pochybovat.

Třída E nemůže zklamat ani v oblasti technologických vychytávek. Konkrétně třída E dostala řadu prvků z vlajkové lodi v podobě třídy S. Mezi ně patří částečně autonomní řízení, které je možné díky kombinaci senzorů, kamer a radarů. Například funkce Intelligent Drive na dálnici zvládne sama i zatáčky, a přitom si udržuje stejnou vzdálenost od vpředu jedoucích vozidel. Steering Pilot podle viditelných prvků na silnici naviguje do zatáček, a to až do rychlosti 130 km/h. Systém sám automaticky zrychluje a zpomaluje dle dopravního značení. Velký pokrok byl zaznamenán i v oblasti bezpečnosti – systémy Active Brake Assist a Evasive Steering Assist pracují v tandemu a varují a předcházejí možné kolizi. První z nich viditelně varuje před nebezpečím a je schopen sám brzdit. Zároveň detekuje a analyzuje dopravní situaci. Druhý v případě potřeby zasáhne do řízení, aby zabránil srážce s chodcem či jiným vozem. A to je jen několik příkladů technologií, jimiž může být nová třída E vybavena…

258 koní

Šestiválcový turbodiesel do V nabízí výkon 258 koní a hlavně masivní točivý moment 620 Nm. O tom, že spaluje naftu, se dozvíte pouze při nastartování, během jízdy je luxusní kabina skvěle odhlučněna. Takže sešlapuji pedál plynu k podlaze. Odměnou je až nečekaně dynamická odezva. Točivý moment se přes převodovku hladce dostává na kola vůz velmi výrazně a důstojně zrychluje. Nemá smysl řadit páčkami pod volantem, skvělá převodovka moc dobře, ví, co má dělat – stačí jí dát impulz tím, jak moc přidáte. Skvělý třílitrový motor navíc dokáže být nečekaně úsporný, těžké kombi si při běžném ježdění vystačí s pouhými 6,5 l / 100 km. Pokud začnete tlačit na pilu v režimu Sport (a budete překvapeni, že plavný mercedes s velkým volantem je toho schopen), spotřeba vystoupá na 10 l / 100 km. Stále velmi příjemné hodnoty…

Co ale dělá pocit z jízdy typický, je v tomto případě kombinace podvozku a řízení. V případě testovaného vozu tedy vybaveného vzduchovými měchy. Mercedes plavně a svým vlastním jedinečným stylem jemně žehlí nerovnosti (režimy Eco, Comfort) nebo ztuhne a trochu výraznějším hlukem od podvozku a kol dává najevo, po jakém povrchu jedete. Do řízení sice moc informací neproudí, ale tak nějak to nevadí – Mercedes má tak sebevědomý jízdní projev, že je to vlastně spíš dobře.

A cena? V rámci prémiové konkurence nastavená zdravě. Nejlevnější kombi pořídíte za 1 291 070 Kč, ale bude vám muset stačit benzinový dvoulitrový čtyřválec s turbem. Jenže pod kapotu vyšší střední třídy patří šestiválec, takže pokud zvolíte testovanou specifikaci (čtyřkolka není potřeba), cena začíná na 1 633 500 Kč. K tomu počítejte zhruba 300 000 Kč za výbavu, a jste na ceně 1,9 až dvou milionech Kč, což je v rámci třídy normální. A stejně, většina si vůz koupí na firmu bez DPH, a tím se dostane na výrazně příznivější hodnoty. Třída E rozhodně stojí za vyzkoušení.

Plusy:

Komfort, interiér, podvozek, motor

Minusy:

Těžkopádnost na užších silnicích, přehled směrem dozadu

Verdikt:

Jak jste asi pochopili, Mercedes třídy E kombi je velmi příjemným automobilem. Důstojný, pohodlný, prostorný, luxusní a v každém momentu komfortní. Zapomeňte na nějaká SUV, vyberte si pořádné velké kombi s šestiválcem a garantuji vám, že budete spokojeni. Má všechno, co slušný rodinný vůz potřebuje, a navíc se nad ním vznáší ona mámivá aura, kterou znají jen řidiči vozů s hvězdou… Zatímco Audi je ostřejší a BMW sportovnější, Mercedes naplno sází na komfort a pohodlí. A to mu jde naprosto skvěle.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články