Češi jsou nejaktivnější cestovatelé z regionu
Michal Drozd je ředitelem největšího českého internetového prodejce zájezdů Invia.cz. Povídali jsme si s ním nejen o cestování, ale i o tom, jak firma v růstu spoléhala na mobilní telekomunikační služby a jak dnes klade důraz na moderní technologie.
Jste moderní a rychle rostoucí společnost, jak vypadaly vaše začátky?
Samotný projekt začínal pod křídly vzdělávací společnosti Tutor. Přes léto je o vzdělání menší zájem, tak majitelé hledali řešení, jak firmu v tomto období více vytížit. Zrodil se nápad prodávat dovolené, určité řešení dodala programátorská firma. Pak jsem do projektu, který se tehdy jmenoval Mojedovolena.cz, nastoupil já coby programátor a začal jsem jej rozvíjet. Jenže po nějaké době došly projektu peníze, tak jsem navrhl, abychom z něj udělali samostatnou firmu. První peníze jsem do toho vložil já s mou tetou.
Kdy nastal ten největší růst firmy?
Nejhektičtější to bylo právě po osamostatnění v letech 2002, 2003. To jsme takhle jednoho dne přišli do práce a zjistili, že nám přišlo neskutečně moc objednávek. Zjistili jsme, že potřebujeme třeba dalších deset zaměstnanců. Takže jsme dali inzerát a rovnou řešili prostory pro budoucí pracovníky. Jeden kolega jel třeba koupit stoly a já zatím vedle v obchodě řešil koupi počítačů. U nových zaměstnanců to často vypadalo tak, že jejich prvním úkolem bylo sestavit si vlastní pracovní stůl, tak hekticky jsme rostli. No a já jsem mezi tím běžel na Václavák do prodejny Oskara pro mobil. Bylo to totiž snazší a především rychlejší, než zřizovat nové pevné linky. Vždy jsme k tomu u Oskara dostali nějaký dárek, takže třeba já mám doposud na svých klíčích klíčenku Oskar, která mi z těch dob prostě zůstala. Stejně jako ty služby, které dnes stále nakupujeme od Vodafonu.
Co bylo impulsem ke spolupráci s operátorem?
Tehdy nám Oskar přišel jako nejvíc sexy, navíc měli opravdu výhodné tarify, pořizovalo si je hodně známých. Dnes od telefonu v podstatě očekávám, aby fungoval a aby byly služby relativně levné, ale také dám hodně na osobní zkušenost. Vodafone je pro nás tradičním partnerem, a ačkoli jsme v minulosti měli souběžně i některé služby u konkurence, dnes řešíme mobilní služby výhradně u něj. V době, kdy jsme z Vodafonu udělali svého výhradního dodavatele, jsme samozřejmě studovali situaci na trhu a nebylo snadné se rozhodnout. Mezi naše kritéria patřily nejen ceny v Česku, ale i v roamingu, kvalita pokrytí nebo zákaznický servis. Nabídky byly hodně vyrovnané, takže předchozí dobré zkušenosti s Vodafonem hrály velikou roli.
Jaké služby od Vodafonu využíváte?
Nejvíce využíváme neomezené tarify, které obsahují neomezené volání do všech sítí, neomezené SMS, a k tomu balíček 1,5 GB dat v rámci ČR. Při cestování do zahraničí je moc příjemný tarif Vodafone Roamig na den, kdy můžete v rámci zóny 1 využívat také neomezené služby za stejných podmínek jako v ČR. Mobilní internet je u nás především nástrojem pro manažery, zajišťuje jim velkou pracovní flexibilitu. Můžeme snadno reagovat na důležité emaily prakticky odkudkoliv a kdykoliv, jak v rámci cestování mezi našimi pobočkami, tak při cestách do zahraničí. Data využíváme ve smartphonech, tabletech i noteboocích.
Jaké další výhody vám přináší služby u Vodafonu?
Výhody řešení OneNet vidíme hlavně v rámci administrativní podpory. Velmi příjemná je skutečnost, že máme k dispozici pár kusů volných SIM karet, a když potřebujeme rychle zajistit nové číslo nebo například vyměnit microSIM kartu na nanoSIM kartu, lze vše řešit z pohodlí kanceláře prostřednictvím jednoho telefonátu na zákaznickou linku. Velmi nám také pomáhá internetová OneNet samoobsluha, díky které lze snadno kontrolovat náklady a administrovat jednoduché úkony jako aktivace roamingu, navýšení limitu datového tarifu apod.