Po skandálu bude dopravní podnik prodávat lístky sám
Pražský dopravní podnik bude od září zajišťovat prodej jízdenek ve vestibulech metra vlastními silami. Ukončí tak problematickou spolupráci s firmou Cross Point, řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš. Podnik kvůli tomu najme 120 zaměstnanců a ročně ušetří desítky milionů korun.
Původní smlouva s Cross Point, kterou Dopravní podnik hlavního města Prahy vloni na podzim kvůli nevýhodnosti vypověděl, skončila v závěru února. Nového provozovatele se v soutěži vybrat nepodařilo. Do tendru na čtyřletý prodej jízdenek za 170 milionů podnik se totiž přihlásil jen jeden uchazeč a to opět firma Cross Point. Podnik nakonec problematickou spolupráci s firmou prodloužil pouze do konce srpna za 40 milionů korun bez DPH.
Údajně nevýhodnými službami spojenými s prodejem jízdenek v metru se od loňska zabývá policie. Zakázka pro DPP byla podle ní zmanipulována ve prospěch dodavatele. Kriminalisté kvůli tomu stíhají čtyři lidi. Mezi nimi bývalého ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka a jednatele Cross Point Pavla Švarce.
Muži čelí obvinění z porušení povinnosti při správě cizího majetku a z pletich při veřejné soutěži a veřejné dražbě. Za to jim hrozí až osmileté vězení. Oba jakékoli provinění popírají.
Mezi stíhanými v této části kauzy je podle médií i bývalý radní pro dopravu Radovan Šteiner a exředitel úseku služeb dopravního podniku Tomáš Petana.