1

Praha? Pro Středočechy zakázáno

Pražský magistrát vyhlásil válku autům, a to hlavně těm se středočeskou značkou.Modré zóny se rozšiřují. A záchytná parkoviště P+R se slibují, ale pořád nejsou.

Přitom v programovém období 2017–2020 by Praha a okolí hlavního města měly čerpat prostředky právě na výstavbu těchto typů parkovišť v rámci tzv. integrované územní investice. To by vypadalo slibně, kdyby byla splněna podmínka čerpání, a tou jsou připravené projekty. Ty Praha nemá a samy se neudělají.

Místo toho se více než 160 tisíc přespolních, kteří denně do Prahy přijíždějí převážně za prací, musí poprat o pár stovek dosavadních míst. A to přesto, že stát by mohl na výstavbu parkovišť či parkovacích domů uvolnit i další finanční prostředky. Kdyby… někdo přiložil ruku k dílu.

Primátorka Krnáčová kolizní situaci ještě umocnila sdělením, že Středočeši mají nechávat auta za Prahou, ale kde přesně to „za Prahou“ má být, to už jaksi neříká. Ani slovo o tom, že otázka záchytných parkovišť se stále řeší jen a jen na papíře. Aktuálně je prý vytipováno několik desítek míst pro výstavbu.

To tedy brzo! Místo řešení potřeb, jako je řešení dopravy v Praze, vedení hlavního města preferuje zúžení magistrály, protože chodci a cyklisté zřejmě jedině tady mohou mít svoji ideální promenádu. Nebo dělají kampaně proti SUV, které zase Pražané potřebují na mnohých silnicích u nás ve Středočeském kraji, bohužel.

Primátorka svým vyjádřením místo rychlého a efektivního řešení, vytváří dojem (neexistujícího) konfliktu mezi Pražany a Středočechy, zatímco obě skupiny automobilistů doplácejí na magistrátní neakceschopnost. Zřejmě si neuvědomuje, že mnoho Středočechů nejen hledá místa na parkování, ale v Praze pracuje, podniká, nakupuje, jezdí za zábavou a tím odvádí do pražského rozpočtu nemalé peníze.

Mnoho Pražanů má trvalé bydliště v Praze, ale fakticky bydlí ve Středočeském kraji, kde využívá služeb obcí, které ale za tyto občany nedostávají peníze do svých rozpočtů. Praha a Střední Čechy se zkrátka nedají oddělit, žijí spolu.

Výstavba P+R, případně parkovacích domů, není ani rychlá a jednoduchá (z hlediska vytipování a výkupu pozemků), ani levná záležitost. Praha má šanci získat finanční prostředky, ale měla už dávno jednat. Nestalo se tak, a je ve skluzu. Magistrát tak svým nástupcům připravuje hodně řeřavé uhlíky, po kterých budou muset velmi rychle tančit.

Podobné tance čekají i budoucí poslance za Prahu a Středočeský kraj, kteří by měli společně prosazovat dostatek financí na výstavbu parkovišť a parkovacích domů nejen v Praze, ale i u terminálů dopravy ve Středních Čechách, a zároveň „tlačit“ na urychlené řešení. Pokud se tak nebude dít, nebude Praha OK, ale velmi rychle K.O. A s ní i obyvatelé našeho kraje.

Čtěte také: Víc parkovacích karet než míst není pro Prahu problém. Nikdo to neřeší


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.