V Hamburku nouzově přistál Boeing 737, piloti hlásili kouř z motoru

NOUZOVÉ PŘISTÁNÍ

V Hamburku nouzově přistál Boeing 737, piloti hlásili kouř z motoru
Boeing 737-800 společnosti KLM Foto: KLM
1
Svět
Echo24
Sdílet:

Na letišti v Hamburku dnes došlo k mimořádné situaci poté, co pilot letadla společnosti KLM nahlásil kouř z jednoho z motorů. Stroj typu Boeing 737, který byl na pravidelné lince KL 1220 ze Stockholmu do Amsterdamu, se rozhodl pro nouzové přistání poté, co posádka zaznamenala vizuální známky kouře. Důvody jeho vzniku zatím nejsou jasné. O incidentu informoval německý list Bild.

Letoun přistál v Hamburku bez větších komplikací a cestující byli bezpečně vyvedeni na plochu. Podle mluvčího letiště, kterého citoval Bild, byl provoz na letišti zcela přerušen přibližně na 30 minut. Nikdo z pasažérů nebyl zraněn a situace byla zvládnuta rychle a profesionálně.

Na místě zasahovaly záchranné složky a bezpečnostní týmy, které letadlo okamžitě zkontrolovaly. Dosud nebylo oficiálně potvrzeno, zda kouř způsobila technická závada. KLM zatím nevydala oficiální prohlášení. Podle dosavadních zpráv cestující čekají na náhradní spoj, který je dopraví do cílového Amsterdamu. Vyšetřování případu nyní povede německý letecký úřad ve spolupráci s techniky společnosti KLM.

Incident přichází v době zvýšené pozornosti vůči bezpečnosti letadel Boeing. V posledních měsících čelí výrobce intenzivnímu dohledu ze strany Federálního úřadu pro letectví (FAA) i dalších mezinárodních regulátorů. Společnost je v současnosti vyšetřována v souvislosti s řadou technických selhání, včetně problémů s konstrukcí modelů 737 MAX i 787 Dreamliner. Kromě toho FAA letos zahájila sérii auditů zaměřených na kvalitu výroby, řízení dokumentace a kontrolu subdodavatelů.

Přestože v tomto případě nedošlo k tragédii, událost znovu otevírá otázky kolem bezpečnosti flotily Boeingů 737, z nichž velká část je v provozu déle než 15 až 20 let. Průměrné stáří flotily letadel KLM Boeing 737-800 (B738) je podle Planespotters.net 18,6 let. První letadlo typu 737-800 bylo společnosti KLM dodáno v květnu 2000.

V posledních dvou letech došlo k několika dalším incidentům zahrnujícím letouny Boeing, které musely nouzově přistát kvůli technickým potížím. Přibývající počet těchto událostí zvyšuje tlak na amerického výrobce, aby prokázal, že přijímá systémová opatření k nápravě. Od posledního incidentu letadla Boeing neuběhl ani týden, když krátce po startu z mezinárodního letiště v Los Angeles (LAX) přistát Boeing 767-400 poté, co mu začal hořet levý motor.

V červnu rovněž došlo k tragické havárii Boeingu 787‑8 společnosti Air India (let AI 171). Krátce po startu z Ahmedabad (Indie), došlo téměř současně k přepnutí přepínačů přívodu paliva do motorů do polohy „CUTOFF“, čímž oba motory ztratily tah, a letadlo začalo klesat. Piloti stihli vyslat nouzový signál "Mayday", ale náhlá ztráta výkonu vedla k pádu na budovu lékařské fakulty, jen stovky metrů od dráhy. V troskách zahynulo 241 lidí na palubě a nejméně 19 na zemi, jediným přeživším byl britský pasažér.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články