Efektní design i prima motor. Zájemci o Peugeota mají po čem sáhnout

AUTO

Efektní design i prima motor. Zájemci o Peugeota mají po čem sáhnout 9
Auto
Sdílet:

Nejnovější peugeot nižší střední třídy se poprvé předvedl na začátku minulého roku jako pětidveřový hatchback, o několik měsíců přišlo praktické kombi, značené jako SW. Vyzkoušeli jsme verzi se zážehovým tříválcem.

Pokud si dnes zákazníci chtějí v nabídce Peugeotu vybrat něco jiného než crossover, stále mají po čem sáhnout – tradiční segmenty zastupuje malý model 208, o něco větší 308 a konečně 508, patřící do tzv. střední třídy. V aktuální nabídce je kromě zážehového tříválce PureTech také oblíbená vznětová verze se čtyřválcem 1.5 BlueHDi, vynikající dlouhým dojezdem až 1000 km i spotřebou kolem 5,5 litru na 100 km.

Jak obstojí tříválec s turbem? Už fakt, že ho můžete zkombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou, je příjemný. To se ovšem netýká výbavových stupňů GT, kde pracuje léty prověřený osmistupňový automat, který poháněl i námi testovaný vůz. Obecně s automatem nemáme problém, je dobře, že v tomto tržním segmentu ještě zůstává možnost volby. Osmikvalt řadí předvídatelně, bez zbytečně dlouhých prodlev a práce s ním je radost (tedy až na malý volič na palubní desce, který vyžaduje trochu víc pozornosti než klasická „páka“). Samotný motor potěší docela příjemnou dynamikou – na stovku vůz rozjede za 9,9 s, což je o vteřinu lepší hodnota než v případě vznětové varianty. Maximální rychlost činí 210 km/h, ale to je nepodstatné. Zajímavější je informace, že zážehový kousek je s hmotností 1420 kg o víc než půl metráku lehčí než vznětový.

Ve finále je zážehový motor s výkonem 130 k a 230 Nm točivého momentu příjemně živý, rád se vytáčí a celkově je dobře odhlučněný a nerušivý. K efektnímu designu vnějších proporcí karoserie sedne báječně.

Co se týče interiéru, tady je vlastně všechno tak nějak v souladu se současnými standardy (kvalita, odkládací prostory, slušné sedačky). Kromě tzv. I-Cockpitu, tedy digitalizovaného stylu palubní desky s dominantními prvky v podobě šišatého volantu a digitálním přístrojovým štítem. Tyto prvky dlouhodobě způsobují rozepře. Tábor jejich odpůrců tvrdí, že s malým volantem neobvyklého tvaru se v kombinaci s přeposilovaným řízením prostě dobře neřídí a z digitálního štítu toho přes něj není moc vidět. Upřímně, to je asi jediná věc v interiéru (kromě otravných bezpečnostních systémů, které se dají vypnout), která na celém autě skutečně vadila. Ocenili bychom normální, klidně trochu konzervativnější palubní prostředí. Rozhodně doporučujeme vyzkoušet při zkušební jízdě, názory jsou samozřejmě různé.

Peugeot 308 SW s celkovou délkou 4636 mm stojí na prodlouženém rozvoru 2732 mm (nárůst 55 mm proti běžnému pětidveřovému hatchbacku) a díky tomu nabídne dost místa pro cestující na zadních sedadlech (dva dospělí se vejdou úplně v pohodě, což je nejen v této třídě úplná klasika, cestování v pěti lze pohodlně uskutečnit až u větších automobilů). Zároveň nabízí i dostatečně velký zavazadlový prostor, který potěší celkovým objemem 608 litrů. Je to zcela dostatečný prostor, který pohodlně pojme vše potřebné.

Peugeot kromě zmíněného řízení potěší dobře naladěným podvozkem – určitě doporučujeme 17palcová kola, ale i 18palcová u testované verze si docela dobře poradila s nástrahami českých silnic. Tuhé rázy jsme zaznamenali spíš výjimečně. Zajímavé je, že i když byl vůz vybaven pneumatikami Michelin, na rozdíl od nedávno testovaného modelu 208 nebyl hluk od pneumatik rušivý a třistaosmička obecně potěšila dobrým vnitřním komfortem i při vyšších rychlostech. Slibované spotřeby 5,8 litru na 100 km jsme sice nedosáhli, avšak výsledných 6,7 považujeme za dobrou hodnotu obratnější a příjemnější zážehové verze.

Kolik dneska kombi nižší střední třídy od Peugeotu stojí? Základní 1.2 PureTech s manuálem vyjde v akční ceně na 598 000 Kč, slušný střed přes 700 000 Kč, testovaná verze začíná na 787 500 Kč. Úplně málo to není, ale taková je dnes doba, jen málo vozidel této třídy se dá pořídit levněji. Nesmyslné plug-in hybridní verze stojí dokonce kolem milionu Kč.

Plusy:

Dobrý motor, obratnost, zavazadlový prostor.

Minusy:

Řízení, i-cockpit, digitalizace.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články