„Takhle jsme to nechystali,“ Kupka odmítá, aby na nové D4 bylo osm měřených úseků

MĚŘENÍ RYCHLOSTI NA DÁLNICÍCH

„Takhle jsme to nechystali,“ Kupka odmítá, aby na nové D4 bylo osm měřených úseků
Na nové dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem bude v každém směru nejvýše jedno úsekové měření, plánovaných osm úseků by bylo nesmyslných, řekl v pátek médiím ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Foto: Tomáš Novák
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Na nové dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem bude v každém směru nejvýše jedno úsekové měření, plánovaných osm úseků by bylo nesmyslných, řekl v pátek médiím ministr dopravy Martin Kupka (ODS). O záležitosti mluvil se starosty Příbrami a Písku a čeká ho ještě jednání s koncesionářem projektu. Daniela Pedret za stavebního sdružení Via Salis pro média uvedla, že dodavatel projektu je vázán koncesionářskou smlouvou a zadáním klienta. Využití kamer, které slouží i k úsekovému měření, se podle ní řeší. Nová D4 mezi Příbramí a Pískem zahájí provoz v týdnu od 16. prosince. Jde o 48 kilometrů dálnice, z nichž je 32 kilometrů nově postaveno a 16 kilometrů opraveno.

Kupka zdůraznil, že si za svým vyjádřením stojí a neumí si představit, že by se počet úsekových měření nesnížil. "My jsme to nikdy takhle nechystali - nebo já rozhodně ne - a v každém případě to tam nikdy nebude. Bylo to nepřiměřené a bylo by to opravdu nesmyslné," prohlásil Kupka. "Je to v tuhle chvíli mé vyjádření, ale pevně si za tím stojím," zdůraznil.

PSALI JSME: Radarů v Česku přibývá. Jeden městu vydělá i desítky milionů ročně

Naopak chystané umístění rychlostní váhy na D4 je podle Kupky v pořádku. "Je tam rychlostní váha, na které máme zájem a která tam fungovat musí, i s ohledem na to, že nemůžeme dopouštět poškozování té infrastruktury. Ta tam určitě bude a je to na místě," dodal.

Za nesmyslných označil osm měřených úseků i starosta Příbrami Jan Konvalinka (za ANO). "Logiku dává jeden měřený úsek od nás na Písek a jeden od Písku k nám. Věřím, že to tak dopadne," uvedl Konvalinka na facebooku. Podotkl, že pro město sice budou nová úseková měření znamenat příjmy v milionech korun, je ale od nich potřeba odečíst platy nových úředníků, kteří budou systém spravovat.

"Via Salis je dodavatelem projektu a je vázán koncesionářskou smlouvou a zadáním klienta. Využití kamer, které slouží i k úsekovému měření, se řeší," řekla dnes ČTK k množství úseků Pedret.

Dostavba 32 kilometrů dlouhé dálnice začala v červnu 2021. Všech pět úseků se staví najednou. Náklady budou téměř deset miliard korun. Firmy zároveň modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí.

ČTĚTE VÍCE: Vánoční dárek pro české motoristy. Otevře se 90 kilometrů nových dálnic

Projekt má na starosti sdružení Via Salis, složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Stavební práce na D4 provádí společnost DIVia stavební, která patří do Skupiny VINCI Construction CS, a to na základě zhotovitelské smlouvy uzavřené s Via Salis. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články