Průměrná sazba spotřebitelských úvěrů v dubnu stoupla na 7,64 procenta

ÚROKOVÁ SAZBA

Průměrná sazba spotřebitelských úvěrů v dubnu stoupla na 7,64 procenta
"Zatímco sazby hypotečních úvěrů bývají stabilní a jejich změny mají dlouhodobější charakter, sazby bezúčelových půjček čelí pravidelným výkyvům. Ty jsou mimo jiné dány i konkurenčními akcemi jednotlivých bank," uvedla Pudilová. Foto: Shutterstock
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Průměrná sazba spotřebitelských úvěrů v dubnu stoupla mezi-měsíčně o 0,71 procentního bodu na 7,64 procenta. Po dvou měsících se tak sazby vrátily na podobnou hodnotu jako v lednu. Vyplývá to z Broker Consulting Indexu spotřebitelských úvěrů, který firma poskytla ČTK.

"Pokud si chce člověk sjednat spotřebitelský úvěr - ať v bance nebo v nebankovní instituci - a úroková sazba je výrazněji vyšší než aktuální index, je potřeba zpozornět," řekla analytička spotřebitelských a hypotečních úvěrů ze společnosti Broker Consulting Michaela Pudilová.

Mírné výkyvy úrokových sazeb jsou u tohoto typu úvěrů podle ní poměrně časté. V posledním roce se sazby pohybovaly v rozmezí sedmi až devíti procenty, pod uvedenou hranici klesly pouze v únoru a březnu letošního roku. Nejvýrazněji stouply během loňského srpna, kdy činily 8,94 procenta.

"Zatímco sazby hypotečních úvěrů bývají stabilní a jejich změny mají dlouhodobější charakter, sazby bezúčelových půjček čelí pravidelným výkyvům. Ty jsou mimo jiné dány i konkurenčními akcemi jednotlivých bank," uvedla Pudilová.

Hodnota úrokové sazby, kterou banka uvádí jako výchozí, nemusí odpovídat té, kterou klient skutečně získá. Rozdíl mezi nabídkovou a výslednou sazbou může být výrazný. Finální podmínky totiž vždy závisí na individuálním posouzení žadatele. Hlavní roli v tomto procesu hraje hodnocení rizikovosti klienta. Zohledňuje se například úvěrová historie, platební morálka napříč trhem, výše a stabilita příjmů, ale také aktuální výdaje. Sazbu pak může ovlivnit i výše půjčky nebo délka splácení.

"Úroková sazba je výsledkem individuálního posouzení klienta. Záleží na jeho historii, příjmech, výdajích i chování u jiných poskytovatelů. Proto se skutečná nabídka může lišit od té inzerované i o několik procent," dodala Pudilová.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články