Krizový systém zachraňuje. Ten od O2 funguje už deset let

KRIZOVÝ SYSTÉM

Krizový systém zachraňuje. Ten od O2 funguje už deset let
Ilustrační snímek. Foto: Shutterstock
1
Domov
Sdílet:

Počet uživatelů krizové informační služby O2 se za poslední tři roky zvýšil o 40 procent. Systém pod označením KISS (Krizový informační a svolávací systém), který pomáhá státní správě, záchranným složkám či firmám, jen vloni pomohl při řešení 18 tisíc incidentů. Celkem za deset let fungování varoval nebo informoval v rámci 90 000 případů ohrožení. O2 to uvedla v tiskové zprávě.

Krizový informační a svolávací systém od O2 prostřednictvím mobilní sítě varuje před nebezpečím, pomáhá záchranářům dostat se rychle k lidem v ohrožení života nebo třeba okamžitě svolá krizový tým. Informace se přitom dostanou na všechny mobilní telefony v daném místě nebo na mobily podle předem stanoveného scénáře. Systém také dokáže rozesílat emaily nebo uskutečnit automatický telefonát se stejným varovným obsahem.

„O2 KISS dokáže pomoci v případě ohrožení střelcem nebo násilníkem, svolává krizové štáby, pomáhá při vyhlašování a řízení traumaplánů, při nehodách nebo jiných mimořádných situacích. Právě v takových chvílích je rychlost a spolehlivost komunikace rozhodující a každá sekunda se počítá. Díky předem stanoveným scénářům oslovuje a v jeden moment informuje desítky i stovky lidí najednou a pomáhá tak řídit a zvládat mimořádné situace centralizovaně,“ uvedl obchodní ředitel O2 Tomáš Linhart.

Už od roku 2018 aktivně využívají tento systém například ve Fakultní nemocnici Plzeň, kde s jeho pomocí svolávají odborné zdravotnické týmy, krizové štáby, bezpečnostní týmy a důležitou roli hraje také při oslovování definovaných skupin zaměstnanců i dalších externích subjektů.

„Tento systém pomohl za 6 let, co ho využíváme, už mnoha pacientům a pomohl efektivně a okamžitě řešit desítky krizových a mimořádných situací. Jeho nespornou výhodou je, že je uživatelsky velmi jednoduchý, dá se spustit prakticky odkudkoli a hlavně – lze jednoduše přizpůsobit na nejrůznější potřeby a situace, které se i u nás v čase mění a vyvíjejí. Systém nám vytváří podmínky jak pro řešení standardních provozních situací, tak podmínky pro adekvátní reakci na mimořádné události a krizové situace. Díky tomu jsme schopni se ještě lépe postarat o naše pacienty, návštěvníky a zaměstnance,“ doplňuje vedoucí oddělení krizového managmentu FN Plzeň Miloslav Beneš.

Díky tomu, že je systém KISS vystavěný přímo na páteřní síti O2, je doba odezvy v případě spuštění scénáře minimální. To komunikaci dělá nejen rychlou, ale především maximálně bezpečnou a dostupnou.

Za dobu svého fungování Krizový informační a svolávací systém od O2 rozeslal více než 6,25 milionu SMS a provedl 575 000 volání.

Zájem o KISS se v posledních týdnech, i vzhledem k událostem, které otevřely debatu o ochraně měkkých cílů a včasném varování ohrožených lidí, zvýšil. Firma jej proto chce nabídnout i státu a jeho organizacím jako systémové řešení.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články