L’Oréal šokuje spoluprací s „postelovou herečkou“
KONTROVERZNÍ INFLUENCER MARKETING
Globální kosmetický gigant L’Oréal se rozhodl šokovat veřejnost, když oznámil spolupráci s americkou herečku, známou natáčením explicitního obsahu na platformě OnlyFans. Ari Kytsya je nová ambasadorka řady Urban Decay, populární primárně mezi teenagery. Informuje o tom The Guardian.
Kytsya, která se sama označuje za „matracovou herečku“, má dvojí online identitu. Na Instagramu a TikToku, kde ji sleduje přes 4,6 milionu lidí, zveřejňuje tutoriály o líčení a životním stylu. Naopak její účet na OnlyFans nabízí předplatitelům nahé fotografie a videa, v nichž provádí sexuální akty.
Reklamní kampaň Urban Decay na TikToku vidělo přes 18,7 milionu uživatelů. Obsahuje pixelované snímky Kytsyi s varováním o citlivém obsahu. Kytsya v kampani tvrdí, že „cenzura je mimo kontrolu“ a volá po „necenzurovaném make-upu“, který funguje „na jevišti, před kamerou a ano, i na matracích“.
@urbandecaycosmetics keeping it real, raw, + unapologetic — as always @Ari Kytsya #urbandecay #arikytsya ♬ original sound - urban decay
Urban Decay, založená v roce 1996 a od roku 2012 součástí L’Oréalu, je známá svými provokativními názvy produktů, jako jsou oční linky „Perversion“, oční stíny „Naked“ či fixační sprej „All Nighter“.
Rozhodnutí spolupracovat s Kytsyou je kontroverzní zejména vzhledem k jejich vlastní „Chartě hodnot“, která vyžaduje, aby influenceři sdíleli etické zásady značky a neměli v minulosti spojitost s pornografií nebo jiným obsahem, který by byl v rozporu s hodnotami respektu, tolerance a inkluze. Přesto společnost spolupráci obhajuje a oceňuje Kytsyu: „Urban Decay spolupracuje s řadou talentovaných osobností, které reprezentují různorodé formy kreativního vyjádření. Ari Kytsya byla vybrána pro své výjimečné umění líčení a autentičnost. Je známá svým otevřeným a transparentním dialogem se svou komunitou, kde podporuje diskuze o svých osobních zkušenostech, včetně radostí, výzev a rizik svého odvětví.“ uvedl komunikační tým L'oréalu.
Kytsya poděkovala Urban Decay: „Většina značek se mnou váhá spolupracovat kvůli druhu obsahu, který tvořím. Proto si této příležitosti velmi vážím.“