BMW Cabrio. Potěšení na hranici mravů

BMW M850i xDRIVE CABRIO

BMW Cabrio. Potěšení na hranici mravů
BMW řady 8 Cabrio je na trhu už delší dobu a nedávno prošlo faceliftem, který je skutečně decentní. Foto: BMW
10
Auto
Sdílet:

Rozsáhlé portfolio značky BMW umožňuje mnichovskému výrobci nabízet širokou paletu automobilů – vedle moderních elektrifikovaných, či dokonce elektrických ale stále zbývá prostor splnit představy těch mohovitých, kteří touží po vrcholném německém inženýrství a pořádném motoru V8.

Vývoj naznačuje, že elektrifikace už prostupuje celým automobilovým průmyslem. Najdou se i případy, kdy výsledný produkt není vůbec špatný a určitým účelům poslouží smysluplně. Ale je vždy osvěžující vyzkoušet něco trochu tradičnějšího – například opulentní kabriolet nejvyšší řady. Kromě verze s plátěnou střechou je největší BMW nabízeno jako tradiční Coupé nebo praktičtější Gran Coupé.

BMW řady 8 Cabrio je na trhu už delší dobu a nedávno prošlo faceliftem, který je skutečně decentní – zaujme například podsvícenou maskou chladiče, upravenými nárazníky, vylepšenou brzdovou soustavou, aerodynamickými kryty zrcátek (z modelů M) a uvnitř větším displejem. Zkrátka nejde o nic podstatného a ani není důvod, aby tomu tak bylo. Největší BMW je dost stylové a z hlediska designu mu v průběhu času prospívá, že stále není vybaveno ohromnou maskou chladiče, k níž již některé modely přecházejí.

Co se týče pohonných jednotek, k dispozici jsou důstojné šesti- a osmiválce. Základem je verze 840i (řadový šestiválec, 333 k), kterou lze kombinovat i s pohonem xDrive. Vznětovou verzi 840d pohání taktéž řadový šestiválec o výkonu 340 k, spojený s pohonem všech kol xDrive. Vrcholem je tradičně model M s osmiválcem a výkonem 625 k. Testovaná verze M850i xDrive nabízí taktéž osmiválec 4,4 litru se dvěma turbodmychadly a celkovým výkonem 530 k. S mamutím točivým momentem 750 Nm to i přes brutální hmotnost 2125 kg znamená schopnost pokořit stovku za 4,1 s a maximální rychlost omezenou tradičně na 250 km/h. Motor je úžasný, se zdánlivě nekonečnou zásobou síly. Ve finále se při běžném ježdění jen převaluje a skoro nenamáhá. Když ho chcete ždímat, překvapí vás brutální točivostí a rychlostí reakcí. Spotřeba hodně záleží na stylu – při klidném stylu umí jezdit za 10 litrů na 100 km, ovšem snadno se dá dostat i na dvojnásobek. Průměr byl cca 15 litrů. U nepraktického kabrioletu za víc než 4 miliony Kč to asi není příliš relevantní informace…

Foto: BMW

BMW řady 8 je v každém ohledu vrcholným dílem německého inženýrství. Je to patrné okamžitě po usednutí do luxusního interiéru plného voňavé kůže (hlavně nevolte světlý odstín, špiní se okamžitě), hliníku, alcantary, karbonu a dalších fajn materiálů. Záleží na tom, jak si svůj vůz naspecifikujete – v této třídě totiž těžko najdete dva stejné kusy, individualizace je samozřejmě jedním ze zásadních aspektů podobného automobilu. Není třeba zdůrazňovat, že vnitřní prostor je vybaven vrcholným luxusem z hlediska komfortu (vyhřívání sedadel, ale i krku pro jízdu bez střechy atd.), ale i technologií. Ovládací koncept BMW s použitím ovladače iDrive patří v automobilové branži dlouhodobě k tomu nejlepšímu, co existuje, a v „osmičce“ tomu není jinak. Vypnuli jsme pouze ovládání gesty, přišlo nám příliš přecitlivělé. Co se týče armády bezpečnostních pomocníků, oceňujeme, že si ji lze nastavit individuálně a vůz si volbu pamatuje, takže už není třeba žádné přenastavování.

Foto: BMW

Za jízdy se střechou je v interiéru klid i při vysokých rychlostech. Střecha se stáhne do rychlosti 50 km/h, a když vytáhnete okna a instalujete větrný deflektor (přijdete o nouzová zadní sedadla), dovnitř skoro nefouká. Zážitek z jízdy bez střechy je skvělý – motor má sytý projev, ale neruší. Podvozek s 20palcovými koly v pohodě zvládá české okresky a celkově jistý dojem ruší snad jen nekomunikativní řízení.

BMW řady 8 Cabrio je úžasně zbytečné nádherné auto. Asi by stačila verze 840i s šestiválcem a pohonem pouze zadních kol (je o 200 kg lehčí), ale osmiválec má své kouzlo. Zatímco 840i koupíte od cca 3 milionů, cena testovaného M850i xDrive dosáhla na částku 4,4 milionu Kč. Ale tak to v této třídě prostě je…

Plusy:
Dynamika, jízdní vlastnosti, komfort.

Minusy:
Necitlivé řízení, těžkopádnost.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články