Volvo XC90: připraveno na všechny životní výzvy
KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Výrazně modernizovaná vlajková loď švédské značky nabízí prověřené úsporné hybridní jednotky a k tomu nový vzhled, který obsáhne víc než jen „detaily“.
Oblíbený sedmimístný rodinný vůz prošel rozsáhlou modernizací. Nové designové provedení předního sání vzduchu, zeštíhlené světlomety, výrazně tvarovaná kapota a nový design předního nárazníku a blatníků dodávají nadčasovému stylu značky Volvo sebevědomější výraz a dynamičtější charakter.
Komfortní a pohodlnou jízdu zaručí pokročilá technologie odpružení a vylepšené odhlučnění. Severskou atmosféru v interiéru podtrhují nové prémiové recyklované a přírodní materiály. Zcela nový dotykový displej infotainmentu s úhlopříčkou 11,2 palce s vysokým rozlišením a ostřejším zobrazením je přehledný, intuitivní a svižný, s řadou online funkcí, širokou mobilní konektivitou a oblíbenými aplikace, známými z mobilního telefonu (jako například Google Maps, Spotify apod.).
I když se Volvo stále sebevědomě hlásí k přechodu hnacích systémů na elektřinu, ten správný čas nechává na zákaznících. A protože ne všichni mají ideální podmínky pro provozování elektromobilu nebo možná jen nejsou dosud připraveni rozloučit se se spalovacím motorem, na nějž byli léta zvyklí, ponechává automobilka Volvo Cars v nabídce oblíbené SUV modely se spalovacími jednotkami doplněnými elektrickou asistencí pro vyšší efektivitu a dynamiku, a to jak v plug-in hybridní podobě, tak i jen s „jemnou“ hybridizací pomocí 48V systému.
Pod kapotou XC90 tak zůstává neustále vylepšovaný mild hybridní benzínový motor B5. Ten za jízdy sbírá přebytečnou kinetickou energii a přemění ji na elektřinu, kterou pak pohání palubní systémy (při delším stání na semaforu) nebo ulehčí spalovacímu motoru při akceleraci – posílený startér-generátor umí krátkodobě dodat výkon 14 koní a zátah 40 Nm, čímž také zrychluje reakce na pokyn plynového pedálu. Tím dokáže uspořit až 15 % paliva, takže jezdíte v průměru asi o litr úsporněji. Po řidiči přitom nevyžaduje žádnou změnu chování ani jízdního stylu, jezdíte s ním jako s běžným benzínovým motorem, jen šetrněji k přírodě i k vaší peněžence. A můžete si při tom užívat výkonu až 250 koní.
Tento typ motorizace je mimochodem dostupný pro všechna SUV značky Volvo: Od kompaktního modelu XC40 přes střední XC60 až po již zmíněnou vlajkovou loď značky - Volvo XC90.
Plug-in hybridní jednotka T8 pak kombinuje to nejlepší ze spalovacího motoru (svobodu „neomezeného“ dojezdu, tedy až 800 km) s čistě elektrickou jízdou – větší baterie nabíjená ze zásuvky umožní najet až 72 kilometrů zcela bezhlučně, bezemisně a v naprostém pohodlí, což pokryje většině majitelů jejich každodenní popojíždění. A pokud se rozhodnete vyrazit na delší cestu, vůz si podle trasy v navigaci sám rozvrhne, kdy dává smysl jet na elektřinu z baterie a kdy je efektivnější jet na benzín. Vy tak nemusíte udělat nic víc než jen nezapomenout vůz po příjezdu domů připojit do zásuvky a před odjezdem ho zase vypojit (před jízdou si při nabíjení navíc můžete kabinu automaticky vyhřát nebo klimatizovat, abyste nasedali do příjemného prostředí).
Spojení sil spalovacího motoru a elektromotoru v hybridním režimu umožňuje nejen mimořádně nízkou spotřebu při běžné jízdě, ale i vysoký výkon (až 455 koní), který velkou XC90 rozjede z nuly na stovku za pouhých 5,4 sekundy – což podstatně ulehčuje předjíždění nebo připojování do rychlejšího pruhu pro ještě větší pocit bezpečí za volantem.
Volvo při koupi tohoto vozu prodlužuje standardní dvouletou tovární záruku o další dva roky, což zaručí provoz bez starostí celé čtyři roky nebo až do ujetí 200 000 kilometrů.