Český Vodafone měl velké výpadky hovorů, dat i televize. Lidé zahltili linku 112

VÝPADEK SÍTĚ

Český Vodafone měl velké výpadky hovorů, dat i televize. Lidé zahltili linku 112 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Český Vodafone se několik hodin potýkal s masivními výpadky hovorů, datových služeb i televizního vysílání. Problémy začaly už po 14:00. Plně byly služby obnoveny po 18:00. Kterých regionů konkrétně a kolika zákazníků se výpadek dotkl, operátor neupřesnil. O svých potížích informoval původně na facebookovém profilu. Někteří zákazníci situaci řešili poněkud nešťastným způsobem – začali ve velkém volat na nouzovou linku 112.

Výpadek by měl být celorepublikový a měl se týkat v zásadě všech služeb které Vodafone nabízí. Telefony upozorňovaly na nefunkční datovou službu, zákazníci také nemohli naladit televizi nebo zprovoznit pevné internetové připojení. Výpadky trvaly asi čtyři hodiny. Jaké byly příčiny, zatím Vodafone nevysvětlil. „Jedná o výjimečný výpadek, který bereme velmi vážně. Příčiny budeme zpětně analyzovat v následujících hodinách,“ uvedla ČTK Kateřina Šantorová z tiskového oddělení společnosti.

Potíže operátor původně přiznal na Facebooku. „Usilovně pracujeme na tom, abychom potíže co nejrychleji odstranili. Moc se vám omlouváme za případné komplikace, budeme vás informovat, jakmile budeme mít nové zprávy,“ napsal.

Své zákazníky firma také nabádala, že pokud by se v případu nouze nemohli dovolat, mají vyjmout z telefonu SIM kartu a vytočit linku 112. „Na toto číslo se dovoláte i bez SIM karty, stačí, když jste v dosahu alespoň jedné mobilní sítě,“ informoval Vodafone.

Někteří zákazníci si ale zprávu podle všeho vyložili poněkud nešťastně a začali hromadně volat právě na linku 112. Kupříkladu pražští hasiči museli vydat prohlášení, podle něhož by lidé měli linku využívat jen v případě nouze, tedy bezprostředního ohrožení života nebo majetku. „Na tísňových linkách váš problém s výpadkem sítě nevyřešíme. Navíc blokujete linky pro tísňová volání,“ uvedli hasiči.

Vodafonu loni v Česku stoupl počet mobilních zákazníků na 3,989 milionu a počet přípojek vysokorychlostního internetu na 552 000. Operátor také koncem března spustil vlastní placenou internetovou televizi.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články