Doubský most v Karlových Varech musí k zemi, primátor protestuje

Kontroly mostů

Doubský most v Karlových Varech musí k zemi, primátor protestujeNOVÉ
Uzavřený Doubský most Foto:

Foto: Magistrát města Karlovy Vary

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Silniční a železniční mosty v Česku, které byly postaveny v 60. až 80. letech, budou zkontrolovány Ředitelstvím silnic a dálnic a Správou železniční dopravní cesty. Zkontrolována bude zhruba tisícovka mostů. Po jednání se šéfy obou organizací to ve čtvrtek řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Ke kontrolám vyzval i kraje. Doubský most v Karlových Varech bude místo oprav stržen a nahrazen novým, což se nelíbí místnímu primátorovi Petru Kulhánkovi (KOA). Most je totiž již několik měsíců uzavřen kvůli rekonstrukci.

Podle Ťoka se stav mostů ze 60. až 80. let složitě kontroloval, což se projevilo u Doubského mostu, u kterého se při rekonstrukci našlo poškození, při původních kontrolách nezjištěné. „Chceme se ujistit, že u těchto mostů není nějaká skrytá vada, která se nedá běžně detekovat,“ řekl ministr.

Doubský most, který je hlavní spojnicí přes řeku Ohři mezi dálnicí D6 a silnicí na Plzeň, je od letošního dubna kvůli rekonstrukci uzavřen. Uzavírka, která způsobovala značné dopravní komplikace, měla skončit v listopadu.

Karlovarský primátor Petr Kulhánek (KOA) rozhodnutí ministerstva kritizoval. „Připravit rekonstrukci zásadní dopravní spojnice v 21. století tak, že po čtyřech měsících uzavírky přijdu na to, že je most třeba snést a postavit nový, je z mého pohledu naprosto neomluvitelné a někdo v celém procesu zcela zásadně pochybil. Výsledkem bude o rok déle trvající komplikovaná situace v dopravě v této části města a s ní související poškozování komunikací a životního prostředí na dlouhých objízdných trasách,“ uvedl.

Kulhánek chce vědět, kdo je za pochybení zodpovědný. Požaduje také zajištění průchodu chodců přes Doubský most do doby, než bude snesen, a následné vybudování lávky pro průchod lidí během rekonstrukce.

K podobné kontrole ministerstvo vyzvalo kraje, které mají na starosti silnice II. a III. třídy. Zaměřit by se podle Ťoka měly především na mosty nad dálnicemi nebo železnicemi. Podle Kulhánka je ještě vážnějším problémem nemožnost rekonstrukce Dvorského mostu, která je připravená na rok 2019. Dvorský most nyní slouží jako alternativa k Doubskému, zároveň však stav jeho konstrukce potřebuje urgentní rekonstrukci. Ta měla začít právě v návaznosti na dokončení Doubského mostu.

Zkontrolováno bude asi 400 mostů na železnici a dalších 600 na dálnicích a silnicích. Kontroly se budou zaměřovat především na kanálky, v nichž jsou vedena opěrná lana.

V České republice je téměř 18 000 silničních mostů a více než 6750 železničních mostů. ŘSD má na starosti zhruba 5000 mostů, přičemž šest z nich na silnicích 1. třídy je v havarijní stavu. Tyto mosty jsou podle silničářů uzavřeny a budou opraveny nebo nahrazeny novou stavbou. Na železnici není podle železničářů v havarijní stavu žádný most, aktuálně je 361 mostů opravováno. Stát letos na modernizaci mostů uvolní až 1,5 miliardy korun.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Štěstí při tragédii. Přes janovský most vedla českého řidiče navigace poprvé v životě

Ministr Ťok chce prosadit, aby kamiony vozily méně nákladu

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články