Pohodové kombi na hory

Pohodové kombi na hory 9
Auto
Sdílet:

Subaru je všeobecně známé zejména díky plochým motorům a symetrickému pohonu všech kol. Tyto a další prvky – například systém EyeSight – navíc výrazně zvyšují bezpečnost. Levorg zastupuje klasické kombi střední třídy pro ty, kteří při jízdě nepotřebují sedět metr nad asfaltem.

Model Levorg nemá v Evropě lehký život – původní verzi s přeplňovaným motorem nahradila kvůli emisním limitům atmosférická, ale i tak v současné době končí a o tom, zda se nástupce dostane do Evropy, můžeme jen spekulovat. A přitom vypadá tak dobře a existuje i STI verze! Každopádně české zastoupení má stále ještě vozy aktuální generace na skladě, a proto jsme jeden mohli vyzkoušet.

Levorg se aktuálně prodává pouze s motorem FB20, což je atmosférický dvoulitr o výkonu 150 koní (198 Nm), spojený výhradně s bezestupňovou převodovkou CVT. Ceny začínají na 750 000 Kč za výbavu Trend, vrcholná testovaná verze Executive stojí 930 000 Kč s tím, že výbavy jsou pevně dané a jediným příplatkem je elegantní barva šedá khaki.

Čím Levorg zaujme? Na první pohled třeba tím, že je v záplavě SUV normálním kombi, které ale prakticky zvládne skoro všechno to, co zvýšené crossovery, a navíc slušně jezdí po silnici (kde se také v drtivé většině případů zákazníci pohybují). Do lehkého terénu jsme taktéž vyrazili a opět nás potěšil typický pocit Subaru z plavných přejezdů nerovností a celkové jistoty pohonu všech kol a aktivního rozdělování točivého momentu.

Na silnici jsme ale logicky strávili času mnohem víc. Brzy se ukázalo, že podvozek je vlastně docela tuhý a na nerovnostech zbytečně hlučný, přestože byl naladěn komfortněji než v minulosti. Při svižnější jízdě to naopak byla výhoda, protože Levorg s nízkým těžištěm a dobrým rozložením hmotnosti (1639 kg) krásně vykružoval zatáčky, téměř bez náznaku nedotáčivosti. Z pohledu sladění řízení, pohonu, podvozku a brzd vůz zabodoval, zejména při pohodovém stylu jízdy.

Skutečně, Levorg je takové prima kombi pro pohodáře-dobrodruhy, kteří rádi vyrážejí prozkoumávat nová místa. Prý se tomu říká aktivní životní styl… Jen jeho řidič nesmí mít přílišná očekávání z hlediska dynamiky. Aby motor nabídl celý svůj potenciál, je třeba ho točit. V takovém případě se i převodovka CVT přizpůsobí a „simuluje“ rychlostní stupně, takže motor jen nekvílí ve stálých vysokých otáčkách. Pohon je celkově velmi hladký, snadno a rychle reaguje při rozjezdech, a pokud po něm nechcete vyloženě dravost, jezdí příjemně, ale z letargie ho nevytáhne ani tlačítko sportovního režimu, které mění máloco. Jezdili jsme za 8 litrů na 100 km (v zimě), což je u benzinového vozu střední třídy s pohonem všech kol fajn hodnota.

Vnitřní prostor vypadá jako tradiční Subaru, tlačítka jsou robustní a všude jsou plasty a povrchy, které přežijí apokalypsu. Oceňujeme i klasické ovladače topení/klimatizace a taktéž množství odkládacích prostor (a několik normálních USB!). Výrazným vylepšením prošel systém infotainmentu – aktuální Subaru Starlink se 7palcovým displejem je rychlý, má slušnou grafiku (to couvací kamera nikoli) a je celkově přehledný. Samozřejmostí je možnost zrcadlit mobilní telefon či zabudovaná navigace (Executive).

Bezpečnost hlídají kamery systému EyeSight. Nejsme zrovna příznivci zásahů do řízení, takže jsme ocenili, že hlídání jízdy v pruzích jsme vypnuli jen jednou a už zůstalo neaktivní. Většina dalších funkcí byla naladěna celkem nerušivě a jen málokdy se stalo, že vůz chybně vyhodnotil situaci a nějakým způsobem ovlivnil úroveň řidičovy kontroly nad situací.

Přáli bychom Levorgu víc síly a dravosti a normální převodovku. Změnilo by to hodně. Na druhou stranu pro výše zmíněného pohodáře s plnovousem je to nenáročné kombi s velmi dobrým podvozkem a obrovským zavazadlovým prostorem, navíc efektně využitelným. Čtyři lidi se na hory v zimě odvezou sebejistě a jistě nehrozí, že by se někde zahrabali.

 

Plusy:

Sladění podvozku, pohonu, řízení, zavazadlový prostor.

Minusy:

Letargický motor, rázy od podvozku na nerovnostech.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit