Dostálová plánovala rozdat 2 miliardy médiím za podporu turismu. Návrh stáhla

Koronavirus v ČR

Dostálová plánovala rozdat 2 miliardy médiím za podporu turismu. Návrh stáhla
Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. Foto: Facebook Kláry Dostálové
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Materiál, podle kterého plánovalo ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) utratit v médiích, na internetu a billboardech za reklamu na dovolené v Česku dvě miliardy korun, úřad z připomínkového řízení stáhl. Ministryně Klára Dostálová (za ANO) serveru SeznamZprávy.cz řekla, že na materiálu se stále pracuje. Na dokument v eKlepu (elektronické knihovna legislativního procesu) upozornil v pátek server Zdopravy.cz. Ministerstvo plán zdůvodnilo propadem cestovního ruchu kvůli koronaviru. Během koronavirové krize zaznamenala propad příjmů i média. Návrh vyvolal kritiku opozice i zástupců cestovního ruchu.

Podle návrhu, který je nyní k nahlédnutí na webu hlidacstatu.cz, plánovalo MMR dát prostřednictvím státní agentury pro podporu cestovního ruchu CzechTourism peníze na reklamu v televizích, rozhlase, tisku, na internetu, billboardech či plochách na nádražích. Největší díl peněz, a to 700 milionů korun, by dostaly televize. Většinu by získaly soukromé televize Nova a Prima. Tištěné deníky a týdeníky by dostaly 400 milionů a stejný díl by dalo MMR za PR články, reklamní bannery a videa na internetových stránkách.

Rozhlasové stanice by za mediální kampaň dostaly 350 milionů, z toho většinu opět soukromé stanice. Zbylých 150 milionů by bylo použito na venkovní reklamu na billboardech, LED obrazovkách a plochách na nádražích či v metru. Kampaň na podporu cestovního ruchu v Česku měla začít v polovině srpna a trvat rok.

„Na materiálu se stále pracuje, rozhodně zatím není v podobě, která by měla být prezentována,“ řekla Dostálová bez dalších podrobností serveru SeznamZprávy.

Materiál kritizovala opozice, podle šéfky TOP 09 Markéty Pekarové Adamové by z reklamy profitovala média ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše (ANO). „Já pevně věřím, že tohle okázalé pohrdání dostane na podzim u voleb ránu mezi oči,“ napsala na twitteru.

Dostálová odmítá, že ve skutečnosti jde o pomoc médiím zasaženým krizí. „Může to být i shoda náhod, já o podpoře médií nevím vůbec nic,“ řekla v pátek Deníku N. Podle ní je rozpočet dvou miliard orientační. „My to samozřejmě ještě napočítáváme, může to být méně i více. Je to pracovní materiál,“ dodala.

Iniciativě Zachraňme turismus nedává mediální kampaň na podporu domácího turismu smysl. „Chceme dvě miliardy pro firmy v cestovním ruchu, ne zbytečnou reklamní kampaň,“ sdělil ČTK předseda iniciativy Tomáš Barčík. Pokud se ve státním rozpočtu nacházejí ony dvě miliardy korun, měly by směřovat firmám, nikoli médiím, píše iniciativa v otevřeném dopise vládě, který má ČTK k dispozici.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články