Žolík v rukávu: Renault Talisman

AUTO

Žolík v rukávu: Renault Talisman 12
Auto
Sdílet:

Pokud hledáte šmrncovní reprezentativní kombi střední třídy, zkuste se podívat na Renault Talisman GrandTour, jeden z mála skutečně pohodlných francouzských automobilů.

Francouzské vozy byly vždycky pověstné svým komfortem. Posledním autem, které jsme z novodobé historie při jízdě za skutečně pohodlné považovali, byl Citroën C5 (nedávno představený jako nový crossover, bez tříprostorového uspořádání). Renault Talisman se začal prodávat v roce 2015 a od té doby prošel různými drobnými změnami. Mezi ty poslední patří integrace různých bezpečnostních systémů, výbavy či nových LED světel vpředu i vzadu. Kromě základní výbavy Intense přibyla i nová vrcholná verze Initiale Paris, kterou jsme při důkladném testu prověřili.

Talisman sice možná stárne, ale rozhodně to na něm není vidět – ostatně i zákazníky během životního cyklu vozu oslovoval nadčasový, elegantní design. Ten je nyní ještě doladěn zmíněnými LED matrix světly, ale také chromovými ozdobami a detaily. Uvnitř je dojem podobně důstojný jako zvenku. Celá série uvítacích světel odhaluje velmi prostorný interiér, v případě nejvyšší výbavy bohatě čalouněný jemnou kůží Nappa. Nechybí ani řada inovativních prvků – nový digitální přístrojový štít a rozměrný displej uprostřed palubní desky. Ten funguje velmi rychle, intuitivně a nerušivě a dá se slušně ovládat i ze středového tunelu. Renault do něj nově integroval ovládací tlačítka klimatizace, což kvitujeme s povděkem. Novinkou je funkční bezdotykové nabíjení telefonu, nechybějí ani běžné USB vstupy.

Celkově je vnitřní prostor vzdušný, s ohromnou příplatkovou panoramatickou střechou či prostorovým osvětlením se dojem ještě násobí. Vpředu i vzadu je dost místa, kůže je měkká a při dlouhém cestování příjemná. Zavazadlový prostor nabízí nadprůměrných a dobře přístupných 572 až 1681 litrů. Vnitřní pohoda je zkrátka na velmi vysoké úrovni, najdeme tu praktické prvky i schopně naladěné asistenční systémy.

Zajímavé je, že Renault Talisman je u nás nabízen pouze jako kombi s naftovým dvoulitrem Blue dCi, a to buď o výkonu 160, nebo 189 koní. Vrcholná výbava Initiale Paris je vybavena právě touto verzí, disponující kromě zmíněného výkonu taktéž točivým momentem 400 Nm, přenášeným na přední kola výhradně přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku. Při hmotnosti do 1,8 tuny to znamená schopnost pokořit stovku za 9,1 s a maximální rychlost 221 km/h. V praxi je motor slušně odhlučněn a příjemně táhne z nízkých otáček. Pro normální ježdění je dynamika víc než dostatečná a umožňuje vozu bezpečné předjíždění.

Podvozek je vybaven natáčením kol zadní nápravy (4Control) a tuhostně stavitelnými tlumiči. V komfortním režimu krásně žehlí nerovnosti a je celkově velmi pohodlný, ale ani sportovní režim neznamená (při použití 19palcových kol) žádné rázy či nepříjemný hluk. Interiér si udržuje vysokou úroveň klidu a vnitřní pohody. Velkému kombi sluší poklidnější zacházení, ale jízdní vlastnosti jsou obecně sebejistě neutrální, a to i při ostřejší jízdě. Systém natáčení všech kol potlačuje přirozenou nedotáčivost a v zatáčkách citelně přispívá k ochotě měnit směr.

Celé pohonné ústrojí funguje nerušivě, a dokonce i motor s převodovkou jsou dobře sladěny, s minimálním zaváháním při rozjezdech. Po stovkách kilometrů se nejen potvrdil dojem pohodlí z interiéru, ale taktéž vhodnost „normálního“ vznětového turbodieselu s jedním turbem. Renault slibuje spotřebu 5,7 až 6,1 litru na 100 km/h a realita není těmto číslům příliš vzdálená. Při klidném ježdění jsme běžně dosahovali spotřeby 6,5 litru, ostřejší jízda znamená stále velmi dobrou spotřebu 8 litrů.

Talisman není vyzývavý, ale naopak skutečně elegantní. Prostorné, pohodlné auto, které posádku ničím neotravuje, je přitažlivé a hospodárné. Vrcholná verze Initiale Paris stojí 1 215 000 Kč (o 210 000 Kč víc než Intense se stejným motorem) a příplatkových prvků je málo. Za nějakých 1,3 milionu je Talisman Grandtour od Renaultu přitažlivou, neokoukanou nabídkou.

 

Plusy:

Podvozek, motor, komfort, bohatá výbava.

Minusy:

Omezená nabídka motorů, lehké vibrace při stání.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit