Televize Prima loni zvýšila zisk i sledovanost

Televize Prima loni zvýšila zisk i sledovanost
Studio CNN Prima News. Foto: Prima
Domov

HOSPODAŘENÍ PRIMY

Echo24

Televizní skupina Prima loni zvýšila zisk na 342 milionů korun z předloňských 317 milionů Kč. Tržby naopak klesly z 3,5 na 3,28 miliardy Kč. Pokles tržeb způsobila vyšší spoluúčast na bonusech a nižší míra prodaného reklamního prostoru, který kompenzovaly nižší náklady na vlastní tvorbu i nakupovaný zahraniční obsah. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Podíl průměrné sledovanosti v cílové skupině mezi 15 a 69 lety se meziročně zvýšil z 23,7 na 24,3 procenta, což skupině zajistilo druhou pozici mezi komerčními stanicemi. První byla nadále CME, která provozuje Novu, a třetí skupina TV Barrandov, které sledovanost dále klesala.

Trh s televizní reklamou loni díky příznivé hospodářské situaci v ČR rostl zhruba o osm procent. Z prodeje televizní reklamy Prima loni utržila 2,58 miliardy korun a dalších 131 milionů získala z internetové reklamy. Prima zachovala obchodní model prodeje reklamního prostoru prostřednictvím mediálního zastoupení Media Club s tím, že způsob prodeje se změnil z provizního na prodej části reklamního prostoru za pevnou cenu. Sponzoring jí vynesl 241 milionů Kč.

Letos skupina kvůli epidemii koronaviru přistoupila k úsporným opatřením, odložila novou zábavní tvorbu a vysílání plánovaných nových seriálů přesunula na příští rok. Během jara spustila nový zpravodajský kanál CNN Prima News.

Skupina vysílá programy Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max, Prima Krimi a CNN Prima News. Majoritu 88,09 procenta vlastní GES Media Europe, 10,91 procenta GES Media Asset a jedno procento Prima Media Club Group.

 

Související články