Dopravní peklo jaké nikdy nebylo. Řidiče zdrží oprava Barrandovského mostu

OPRAVY V PRAZE

Dopravní peklo jaké nikdy nebylo. Řidiče zdrží oprava Barrandovského mostu
Pohled na Barrandovský most, který čeká dlouhá rekonstrukce. Foto: Shutterstock
1
Domov
Ladislav Šustr
Sdílet:

Dopravní zácpy, kolony a složité objízdné trasy. Na to se budou muset připravit řidiči, kteří budou v květnu cestovat do Prahy či jen projíždět ulicemi hlavního města. Chystá se totiž rekonstrukce Barrandovského mostu, která strašila už řadu let vládnoucí politiky v pražské metropoli. Je to totiž jedna z nejsložitějších dopravních operací, která bude provedena poprvé v historii. Nikdy dříve se totiž tak velká rekonstrukce na tomto mostu neprovedla. Situace je o to horší, že se jedná o páteřní trasu, po které projede za jediný den na 140 tisíc aut. Kromě uzávěry komplikuje řidičům život i náhlé opravy v objízdných trasách ve Středočeském kraji.

Rekonstrukce je naplánovaná od 15. května. Barrandovský most je jednou z nejdůležitějších cest. Kromě Pražanů trasu využívají také tisíce Středočechů, kteří míří do práce v hlavním městě. Kromě toho je také důležitou spojkou pro ty, kteří cestují z Brna, Hradce Králové, nebo Plzně. I když se jedná o čtyřproudový most v obou směrech, tak jakákoliv nehoda dokáže vytvořit dlouhé kolony.

Řidiče tak bude čekat skutečné dopravní peklo. Magistrátní koalice pod vedením Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu se však ústy radního pro dopravu Adama Schienherra brání tím, že most nebyl rekonstrukován od svého otevření v roce 1983 a opravy jsou již skutečně nutné. Navíc bude rekonstrukce prováděna tak, že ze čtyř proudů v každém směru bude uzavřen pouze jeden. I tak to bude působit značné komplikace. Denně projede mostem totiž na 140 tisíc aut a je to jedna z nejvíce vytěžovaných tras.

„Nejdůležitější je vyměňovat izolace. Předpjatá lana drží celou konstrukci. Při diagnostice v posledních letech jsme objevili, že lana jsou zkorodovaná, proto je nezbytně nutné, abychom k rekonstrukci přistoupili,“ řekl dříve Scheinherr. Podle něj do mostu zatéká a problémem je právě izolace. Rekonstrukce potrvá 110 dní a náklady mají být ve výši 594,5 milionu korun.

Dílčí práce začnou již nyní. Od 6. dubna se totiž začne rozšířovat jeden jízdní pruh pro sjezd z Barrandovského mostu na Modřanskou ulici. To potrvá do začátku května. Už tato výstavba zapříčiní, že řidiči mohou čekat až půl hodiny.

Rekonstrukce mostu má pak trvat až do konce léta. Během ní budou muset řidiči využít objízdných tras přes jiží část Pražského okruhu a rampy a Lihovaru. Řidiči směřující na východ tak budou muset ze Strakonické využít vnější okruh. Šoféři se taky musí obrnit trpělivostí, protože město bude kvůli husté dopravě a rekonstrukci regulovat rychlost v pražských tunelech.

Jednu z objízdných tras navíc rekonstruuje Středočeský kraj. Jedná se o část silnice v Břežanském údolí, které vede z Dolních Břežan na pražskou Zbraslav. Kvůli podemletému mostu totiž hrozil pád opěrné zdi a utržení silnice. Uzavřená část kopíruje trasu Pražského okruhu a lidé ji tak velmi využívají. Kvůli opravě však bude mimo provoz až sedm měsíců.

Opozice za přípravu rekonstruce Barrandovského mostu vedení hlavního města kritizuje. Podle nich totiž dojde k zahuštění dopravy i v dalších částech města. „Je přitom zřejmé, že ulice jako K Barrandovu, Strakonická, Modřanská, Komořanská, ale například i Vídeňská, Radlická nebo Milady Horákové či Evropská velmi pravděpodobně zaznamenají dopravní nápor, a to v délce trvání několika let. Oprava Barrandovského mostu bude mít reálný dopad na dopravu v celém městě, a to včetně dopravy veřejné,“ uvedl dříve předseda zastupitelského klubu ODS Zdeněk Zajíček.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články