Babišův volební hypermarket za stovky miliard. Na daních uleví těm lépe placeným

ECHOPRIME

Babišův volební hypermarket za stovky miliard. Na daních uleví těm lépe placeným
Andrej Babiš se rozhodl využít koronavirové krize a pojímá kampaň jako velký volební hypermarket. Foto: Profimedia.cz
Týdeník

Lenka Zlámalová

Začala volební kampaň, která spojí letošní volby krajské a sněmovní napřesrok. Bude rekordně dlouhá a podle všeho rekordně drahá. Andrej Babiš se rozhodl využít koronavirové krize a pojímá kampaň jako velký volební hypermarket, ve kterém hodlá utratit stovky miliard korun daňových poplatníků. Prodá je pod hesly vyšší důchody, nižší daně. K tomu výrazně vyšší podpora v nezaměstnanosti, která nese krycí název Antivirus.

To vše dohromady vyjde na stovky miliard. Místo aby Andrej Babiš řešil restart ekonomiky po koronavirovém vypnutí a prudkém pádu a pokoušel se vytvořit prostředí pro nový model ekonomiky, který bude schopen v příštích letech živit, soustřeďuje se na distribuci peněz svým voličům.

Aktuální vládní návrh, který se tváří jako snížení daní z příjmů, ale fakticky uleví jen některým skupinám. Mezi dvěma třetinami lidí vydělávajících méně než průměrný plat, který aktuálně dosahuje 34 287 korun, ušetří jen ti, kdo žijí singl a nemají ženu a děti. Skutečně uspoří lidé s výrazně nadprůměrnými příjmy. V této kategorii nejen singlové, ale i ti, kdo mají manžela či manželku a děti. Česko už dnes patří k zemím, kde lidé s podprůměrnými příjmy a rodinou platí výrazně nižší daně než aktuálních 15 procent, které Andrej Babiš navrhuje.

A přestože Babišův vládní partner, sociální demokracie Jana Hamáčka, chtěl snížit daně především lidem s nižšími příjmy, sníží je hlavně těm s nadprůměrnými.

Celý text si můžete přečíst již nyní na EchoPrime. Nebo od čtvrtka v tištěném vydání Týdeníku Echo. Předplatit si jej můžete zde.

Foto: Týdeník Echo