Smlouva na první část metra D se nesmí uzavřít, rozhodl ÚOHS. Nejprve ji prověří

Smlouva na první část metra D se nesmí uzavřít, rozhodl ÚOHS. Nejprve ji prověří
První úsek metra D má vést z Pankráce na Olbrachtovu Foto: Metroprojekt
Domov

STAVBA METRA D

Echo24

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal pražskému dopravnímu podniku (DPP) předběžným opatřením uzavřít smlouvu s vítězem veřejné zakázky na vybudování prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu. Zákaz platí, než úřad posoudí, zda byla veřejná zakázka vypsána v souladu se zákonem. Na předběžné opatření upozornil server Seznam Zprávy, ČTK jeho vydání potvrdila mluvčí úřadu Milena Marešová.

„Úřad vydal předběžné opatření včera (ve čtvrtek), dnes bylo doručeno účastníkům řízení. Správní řízení jsme zahájili na návrh společnosti Eurovia, která podala návrh na přezkoumání postupu zadavatele. Předběžné opatření zakazuje uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem do doby, než správní řízení skončí. V opačném případě by nebylo možné uložit nápravné opatření v případě, že úřad zjistí pochybení," uvedla Marešová.

Šabík uvedl, že o podání námitky podnik věděl a s podpisem smlouvy zatím čeká. „Ze zákona o zadávání veřejných zakázek jsme ani nesměli s dodavatelem uzavřít ve lhůtě do 60 dnů od zahájení správního řízení v této věci na ÚOHS,“ sdělil. Dodal, že nyní úřad předběžným opatřením tuto lhůtu prodloužil do doby, než vě věci rozhodne, což je u přezkumů podobně složitých zakázek běžný nástroj. „Rozhodnutí ÚOHS o předběžném opatření plně respektujeme,“ zakončil.

Foto: Echo24

Zakázku na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu vyhlásil pražský dopravní podnik a její hodnota přesahuje deset miliard korun. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat 7,5 roku.

Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.

 

Související články