11 tisíc litrů vody, 50 hasičů. Nabouranou Teslu hasili tři dny a stále neví co s ní

11 tisíc litrů vody, 50 hasičů. Nabouranou Teslu hasili tři dny a stále neví co s níAKTUALIZOVÁNO
Ilustrační foto Foto:

FOTO: Shutterstock

Svět

Elektromobily

job Echo24

Požáry elektromobilů přináší několik problémů, které u spalovacích motorů nejsou. Ukázala to říjnová nehoda, při které v Rakousku havaroval řidič Tesly a okamžitě na to auto vzplálo. Řidič přežil, ale Tesla už šla těžko uhasit. Pokoušelo se o to na 50 hasičů, spotřebovalo se na 11 tisíc litrů vody a auto musel nakonec bagr ponořit na tři dny do speciálního hasícího kontejneru. Informace přinesl server deníku Kronen Zeitung.

Doplnění k 11. 11. : O shořelém elektroautě informují vedle rakouských také německá média, a to i z důvodu, že zraněný řidič byl Němec pocházející z Mnichova (např. zde, zdezde). O tom, že „nikdo neví, kam s vyhořelým vrakem, informoval server Kronen Zeitung zde.

Řidič Dominik Freymuth se v říjnu vydal z Mnichova do Salcburku. Během cesty ale naboural autem do stromu a jeho Tesla začala hořet. Život mu zachránili dva řidiči z projíždějících aut a následně byl hospitalizován v nemocnici.

Když hasiči dorazili, byla Tesla už v plamenech, informují o tom stránky tyrolských hasičů. Akce byla, dle slov velitele hasičského sboru v Kitzbühelu Bernharda Geislera, mnohem složitější než u aut se spalovacími motory. Elektromobily totiž obsahují lithium-iontovou baterii, která se skládá z velkého množství článků. Jakmile je jeden poškozen, dojde k sérii elektrických zkratů, které požár neustále rozšiřují. Podle výrobce je k uhašení Tesly zapotřebí zhruba 11 000 litrů vody, pro srovnání, průměrná hasičská autocisterna má objem asi 8 tisíc litrů vody. Elektromobily mají také baterii ve spodní části vozu, což silně komplikuje práci hasičů.

Foto:

FOTO: https://www.feuerwehr.tirol/unfall-mit-einem-brennenden-tesla/ – autor: BFI Bernhard Geisler

V akci bylo nasazeno 50 hasičů, několik vozů a speciální kontejner, který vůz chladí až po dobu 72 hodin. Elektromobil totiž může vzplanout i tři dny po požáru. Auto bylo potom vloženo bagrem do kontejneru a zaplaveno vodou, aby znovu nevzplálo.

Kontaminovaná voda z kontejneru musela být po akci podle deníku Kronen Zeitung zlikvidována, stejný osud čekal i půdu z místa nehody. Hrozila totiž jejich kontaminace kyselinami z baterie, které by se skrz ně mohly dostat do podzemních vod.

Komplikace také nastávají s likvidací už zničeného auta. Každý dovozce nebo výrobce je sice povinen si vozidlo vzít zpět nehledě na jeho stav. Firma, na kterou Tesla problémy s likvidací auta převedla, se ale vyjádřila, že zatím nemá potřebné osvědčení od ministerstva.

Čtěte dále: Zelené Německo: Auta s nejméně třemi lidmi budou moci do pruhů pro autobusy

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Související články