Českému YouTube letos vládl Kovy, jeho parodii Despacita vidělo 7,8 milionů lidí

Českému YouTube letos vládl Kovy, jeho parodii Despacita vidělo 7,8 milionů lidíNOVÉ
Youtuber Kovy Foto:

Foto: Printscreen – video – Twitter – Euronews

Domov

Česká YouTube scéna

Nejpopulárnějším virálním videem na YouTube u českých uživatelů v roce 2017 byla parodie hitu Despacito, jehož autorem je youtuber Karel Kovář, který na YouTube vystupuje jako Kovy. Jím přetextovaná píseň od zpěváka Luise Fonsiho a rappera Daddy Yankeeho zaznamenala přibližně 7,8 milionu zhlédnutí. Vyplývá to z údajů české pobočky Googlu.

Virální video (virál) je video, které se stane oblíbeným prostřednictvím sdílení na internetu. Virální se nazývá proto, že si je lidé posílají mezi sebou, a šíří se tak jako virus.

Kovy získal více než dvojnásobný počet zhlédnutí než Martin Carev s přezdívkou Jmenuju se Martin, který skončil na druhém místě se zábavným videem Kdyby byly písničky v realitě 2. Karel Kovář má za sebou úspěšný rok. Na sociálních sítích si získal pozornost rozhovorem s předsedou Evropské komise Jeanem-Claudem Junckerem, získal cenu Videobloger roku v anketě Czech Blog Awards a objevil se na plátnech kin v dokumentárním filmu o youtuberech Nejsledovanější.

Vzrůstající zájem o youtubera vystupujícího pod jménem Hendys potvrzuje jeho klip Český Hello Neighbor Song!, který má téměř 2,3 milionu zhlédnutí. Do popředí žebříčku se probojovala i lifestyle youtuberka Nikola Čechová alias Shopaholic Nicol, která je také jednou z protagonistek filmu Nejsledovanější režiséra Jiřího Sádka. Nyní úspěšně odstartovala pěveckou kariéru svým prvním počinem Ztracená. Že YouTube není jen platformou pro klasické videoblogery dokazuje úspěch premiérového dílu komediálního seriálu Lajna z hokejového prostředí od scenáristy Petra Kolečka.

Z údajů české pobočky Googlu vyplývá, že zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. K tomu, aby mohl uživatel za svá videa na YouTube dostávat peníze za umístěnou reklamu v rámci partnerského programu, musí jeho kanál získat alespoň 10 000 zhlédnutí videí. Úspěšní youtubeři si mohou měsíčně vydělat desítky tisíc korun.

Popularitu YouTube podtrhují akce pořádané pro fanoušky. Letos se za účasti nejoblíbenějších českých youtuberů uskutečnil třetí ročník festivalu Utubering. V Praze a Brně jej navštívilo přes 20 000 lidí.

Čtěte také: Politikům věří Češi méně než youtuberům, říká průzkum

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Související články