12 Lexus ES 300h

Lexus ES 300h: Na vlnách pohodlí a klidu

autotest

Témata:

Nový Lexus ES nahrazuje v segmentu vyšší střední třídy model GS, ovšem novinkou je pouze v Evropě. V USA se model s pohonem předních kol prodává již v sedmé generaci. Málokterý vůz je tak pohodlný jako nové ES.

Na rozdíl od sportovně laděných sedanů z německých (BMW, Audi, Mercedes) či britských (Jaguar) stájí se ovšem ES zaměřuje hlavně na celkově odlišný styl, výjimečný interiér a jeho kvalitu (a příkladné odhlučnění) a v neposlední řadě také na komfort samotné jízdy, což je aspekt, v němž konkurence často propadá. Zaměření na pohodlí je logické, protože ostřejší jízdní vlastnosti a sportovnější pocit z jízdy nabízí v rámci portfolia značky o něco menší model IS.

Evropští zákazníci mají k dispozici jedinou motorizaci – hybridní ústrojí čtvrté generace na trhu zvané 300h. Přesně v duchu aktuální filozofie značky Lexus jde o čtyřválec 2,5 litru o výkonu 178 koní, spojený s elektromotorem o výkonu 120 koní a bezestupňovou převodovkou E-CVT. Celkový výkon dosahuje hodnoty 218 koní a umožňuje sedanu o hmotnosti 1680 kg zrychlit na stovku za 8,7 s, přičemž maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Každý prémiový výrobce aut má svůj styl, jakým koncipuje vnitřní prostor. V tomto ohledu se u Japonců projevuje jistá schizofrenie – zatímco se za každou cenu drží různě rozmístěných tlačítek (která ovládají různé funkce a často ne moc logicky), zároveň přidali dotekový touch pad, jenž je určen k ovládání velkého displeje. Je to podobné, jako kdybyste chtěli hrát střílečku na notebooku a neměli externí myš. Nikam se pořádně netrefíte a po chvíli se rozčílíte. Chcete zadat cíl do navigace? Zastavte a udělejte to. Chcete si vybrat album z přehrávače? Udělejte to samé. Aspoň že nastavení různých podpůrných systémů funguje celkem dobře – protože je umístěné na volantu.

Jízda v ES je skutečně hladká a ničím nerušená. Převodovka neřadí, jen mění otáčky motoru, a buď dodává sílu obou motorů, případně využívá pouze elektrický – umí to až do rychlosti 130 km/h v režimu tzv. klouzání, když příliš nedráždíte pedál plynu. Přesuny energií pohonu lze pozorovat přímo na displeji, dějí se zcela samozřejmě, a pokud nechcete, v podstatě o nich nevíte. Měkká kůže sedadel obejme tělo, oči se potěší přehlídkou originálně řešených tvarů a povrchů, do ruky padne jemný kožený volant. Ještě lepší je to ale vzadu, kde pasažéři zapadnou do bohatě polstrovaného čalounění a nechají se hýčkat moderními komfortními funkcemi a mají prostoru na
rozdávání. ES má sice kratší rozvor než konkurence, ovšem z hlediska prostoru vzadu to rozhodně není znát – místa je habaděj, a to ve všech směrech.

Způsob, jakým Lexus žehlí nerovnosti a proplouvá po dlažebních kostkách, je jedinečný. I s příplatkovými 18palcovými koly (základem jsou 17palcové) do interiéru nepronikají žádné rázy nebo ruchy. Ačkoli ES není řidičské auto a v řízení byste spojení s předními koly hledali marně, jezdí velmi sebejistě, neutrálně, ba dokonce i svižně, pokud si to budete přát. Lepší je klidná jízda, jež se projevuje i na spotřebě: po městě činí 5,2 až 5,4 l / 100 km, na dálnici se při rychlostech do 150 km/h vejdete do necelých 7 litrů. A to je paráda.

Na trhu je jedna verze 300h, nabízená v různých výbavách. Základní, ale slušná Elegance Plus stojí v rámci uváděcí edice 999 000 Kč, následně můžete směřovat buď do „sportovna“ s ostřeji laděnou výbavou F-Sport Plus, nebo směrem k vyšší úrovni luxusu s Prestige Plus, obě za 1 099 000 Kč. Vrcholná Luxury pak stojí v rámci akce 1 299 000 Kč.

Lexus dokázal přichystat velmi přitažlivé auto pro přepracované manažery se vkusem. Řízení ES je tak nenáročné, že si při něm odpočinou – a to ve velmi vkusné lounge.


Plusy:
Komfort interiéru a podvozku, spotřeba, odhlučnění.

Minusy:
Ovládání displeje, nabídka pouze jedné verze.

Echo Komplet

2 999 Kč

Získejte to nejlepší za méně jak 40% ceny! Díky tomuto balíčku si užijete unikátní web bez reklam EchoPrime, denní komentáře Echo24 a Týdeník Echo jak v digitální, tak v tištěné podobě

Více info

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.