Změny v Babišově marketingovém týmu. Opouští ho klíčový expert Marek Hanč

ROZPAD MARKETINGOVÉHO TÝMU

Změny v Babišově marketingovém týmu. Opouští ho klíčový expert Marek Hanč
Tým bývalého předsedy Andreje Babiše. Marketingový expert Marek Hanč stojí vedle Babiše v první řadě vpravo. Foto: Hnutí ANO
2
Domov

Jakub Fujáček

V marketingovém týmu hnutí ANO dochází podle informací deníku Echo24 k personálním změnám. Tým Andreje Babiše opustil několik měsíců po volbách například úspěšný marketingový expert Marek Hanč. Rozchod potvrdil jak Hanč, tak samotné hnutí ANO. Pro hnutí pracoval od roku 2016. Už dříve radil tehdejší primátorce Prahy Adrianě Krnáčové.

Marketingový tým hnutí ANO opustil po zhruba pěti letech expert na komunikaci a marketing Marek Hanč, který byl jeho nedílnou součástí. Ačkoli v této roli nebyl – a ani neměl být – na veřejnosti příliš vidět, pro hnutí ANO byl důležitou osobou. Ve své době radil třeba ministrovi zdravotnictví Adamu Vojtěchovi nebo Romanu Prymulovi, za úkol měl tehdy zlepšení komunikace resortu během epidemie covidu-19. Redakci dnes řekl, že z politického marketingu odchází, protože nastal čas na změnu. V budoucnu se chce věnovat komerční komunikaci a také své rodině.

„Po 15 letech v politickém marketingu, oboru, kde jsme já i tým, kterého jsem byl součástí, dosáhli prakticky všeho, jsem se rozhodl, že je čas jít dál a uspět i v komerční sféře. Prostě pro mě osobně nastal čas na změnu a nový impuls. Budu se teď plně soustředit na komerční komunikaci a budování týmu špičkových konzultantů pro české a zahraniční firmy v Hero & Outlaw a taky na mou rodinu, kterou jsem roky kvůli své práci zanedbával,“ uvedl pro Echo24.

Marketingový expert Marek Hanč na archivní fotografii.
Marketingový expert Marek Hanč na archivní fotografii. Foto: Česká televize

Podle mluvčího hnutí ANO došlo k ukončení spolupráce po vzájemné dohodě s šéfem hnutí Andrejem Babišem. „Po vzájemné dohodě se v tuto chvíli domluvili na ukončení spolupráce,“ řekl pro Echo24 mluvčí Martin Vodička. Konkrétní důvod rozvázání spolupráce prý nezná.

V ukončení spolupráce mohl sehrát roli také volební neúspěch hnutí ANO, které nakonec v říjnu nezískalo potřebná procenta na sestavení vlády, a muselo tak odejít po dvou volebních období do opozice. Z tohoto pohledu nelze kampaň před sněmovními volbami považovat za úspěšnou. A s neúspěchem rozhodně nepočítal ani Babiš. Podle některých expertů byla kampaň zaměřena proti Pirátům i v době, kdy narůstaly preference pro koalici Spolu. Z ní se nakonec stal Babišův hlavní vyzývatel.

Hanč dříve pracoval i pro bývalé pražské primátory z ODS Pavla Béma a Bohuslava Svobodu. Několik let byl dokonce členem Občanské demokratické strany. S krizovou komunikací pak pomáhal také exministrovi průmyslu a obchodu Janu Mládkovi (ČSSD). K hnutí ANO ho přivedla později spolupráce s pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou, které radil na magistrátu.